تهران - کربلا

.
تهران - کربلا

بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم...

زندگی با بِرند مرگ!

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹ ق.ظ

عقید مینویسد:

 

شاید دانستن نگاه و نظر حضرات معصومین درباره ی مرگ در این مجال کوتاه و کوچک میسر نباشد اما آب دریا را اگر نتوان کشید/پس به قدر تشنگی باید چشید. آنچه از پی می آید شاید کفاف یک جرعه را هم نکند ولی از بابت تبرک هم که شده بد نیست نوع برخورد معصومین با مرگ را از نظر بگذرانیم، شاید باعث رفع عطش شد!

+پیامبرفرمودند: دنیا زندان مومن و بهشت کافر است و مرگ پل این هاست به بهشتشان و پل آن ها به جهنمشان.

+از امیرالمومنین پرسیدند: چرا همسایگی با قبرها را برگزیده ای؟ فرمودند: آنها را همسایگانی راستگو و خیرخواه یافتم. از گناه باز میدارند و آخرت را به یاد می آورند.

+حضرت زهرا موقع شهادت جوان بود. حضرت از دیده شدن حجم بدنشان از کفن ناراحت بودند که با نظر اسماء برای ساخت تابوت موافقت کردند. این نظر اسماء باعث اولین لبخند حضرت زهرا پس از رحلت پیامبر شد.

+مرد پولداری به امام حسن گفت: نمیدانم چرا از مُردن میترسم! امام فرمودند: چون مالت را پشت سر خودت جا گذاشته ای! اگر آن را پیش فرستاده بودی و با آن کار خیر انجام داده بودی الان خوشحال و امیدوار بودی.

+در راه کربلا، روی اسب، امام حسین یک لحظه خوابشون برد و قتی بیدار شدند فرمودند: انالله و اناالیه راجعون و الحمدالله رب العالمین. علی اکبر نزدیک شد و پرسید: پدرجان چیزی شده؟ امام فرمودند: در خواب سواری را دیدم که گفت این گروه راه میسپارند و مرگ در پی آنها دوان است. فهمیدم که خبر مرگ میدهد. علی اکبر گفت: خدا بد نیاورد، ما بر حق نیستیم؟ امام سربلند کرد و فرمودند: به خدا بر حقیم. علی اکبر بی درنگ جواب داد: پس چه ترس؟ بر حق میمیریم و پای حق جان میدهیم.

+از امام سجاد پرسیدند حقیقت مرگ چیست؟ فرمودند: مرگ برای مومن مثل کندن لباس چرکین و پر حشره است و باز کردن غل و زنجیرهای سنگین و تبدیل آن به فاخرترین لباس ها و خوشبوترین عطرها و راه ورترین مرکب ها و مناسب ترین منزل ها و برای کافر مانند کندن فاخر و انتقال از منزل های مورد علاقه و تبدیل آن به چرک ترین و خشن ترین لباس ها و وحشتناک ترین منزل ها و بزرگترین عذاب ها.

+عده ای در خانه ی امام باقر جمع شدند. حال یکی از بچه های امام خوب نبود. مهمانان متوجه اضطراب و پریشانی امام شدند. ناراحتی از چهره ی امام مشخص بود. مهمانان گفتند: با حالی که از شما دیدیم نگرانتان شدیم. امام فرمود: ما دوست داریم عزیزانمان سالم و بی درد باشند و برای ناراحتیشان غمگین میشویم ولی وقتی امر و تقدیر خدا تحقق پیدا کرد، خواست خدا را قبول میکنیم و تسلیم و راضی میشویم.

+یک نفر به امام صادق گفت نصیحتم کنید. امام فرمودند: ساز و برگ سفر آخرتت را آماده کن و هرچه میخواهی از قبل بفرست. خودت وصی خودت باش و دل به کسی دیگری نبند که او کار تو را بعد از تو انجام دهد.

+عبدالله کاهلی رفته بود پیش امام کاظم. امام فرمودند: امسال کار خوب زیاد بکن که اجلت نزدیک شده. عبدالله به گریه افتاد. امام پرسیدند: پس چرا گریه میکنی؟ عبدالله گفت: فدایتان بشوم همین الان خبر مرگم را دادید. امام فرمودند: ناراحت نباش، از شنیدن خبر مرگ خوشحال باید باشی در حالی که از شیعیان ما هستی.

+امام رضا بعد از ولایت عهدی هر وقت روز های جمعه از مسجد جامع بر میگشت، عرق روی سر و صورتشان بود و لباسشان گرد و خاکی بود. با همان حال دست هایش را بلند میکرد و میگفتند: خدایا اگر فرج و رهایی من از این گرفتاری با مرگ است همین حالا آن را برسان. از وقتی ولی عهد شد یک روز خوش در خراسان نداشت، گاهی مرگ بهتر از زندگی است.

+مردی از امام جواد پرسید چرا مردم از مرگ بدشان می آید؟ امام فرمودند: چون آن را نمیشناسند! اگر کسی مرد خدا باشد و بداند مرگ چیست حتما آنرا دوست میدارد، که آخرت بهتر از دنیاست برایش. امام در ادامه ی صحبتش رو به مرد کردند و فرمودند: چرا دیوانه و بچه از خوردن دارو بدشان می آید؟ مرد جواب داد: خب چون فایده ی دارو را نمیدانند. امام فرمودند: به خدا هرکس آماده ی مرگ باشد مردن برایش از داروی شفا بخش بهتر است. اگر مردم عاقبت پر ناز و نعمت مرگ را میدانستند خواهانش میشدند، خیلی بیشتر از آن که انسان عاقل و دور اندیش داروی شفا بخش را برای مریضی اش میخواهد.

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

کلام معصوم: مردم در دنیا با مال و ثروت شناسائی میشوند و در آخرت با عمل و کردار.{امام هادی(ع)} بحار ج 78 ص 369

پیام شهید: برادرانم و خواهرانم، شما امید آینده ی انقلاب اسلامی هستید، وارثان خون امام حسین و خون شهیدان. و راه شهیدان را ادامه دهید همچنان که تا حالا ادامه دادید.{ شهید فرهاد حسن زاده}

-------------------------------------------------------------------------------------

پ.ن1: اگر عمری باقی بود انشاالله زیارت مخصوصه ی امام رضا(ع) که یکشنبه میشه دعا گوی همه دوستان تو حرم خواهم بود.

پ.ن2: دوستانی که اعلام کرده بودند سوغاتی ما از سفر قبلی مشهد کو؟ با در دست داشتن کارت ملی به آدرس تهران، میدان شهدا...!! ادامش رو تو خصوصی میگم! خخخخخ :))

پ.ن3: این متن رو حتما مطالعه کنید{+++}

پ.ن4: یه شاخه آیه بروز رسانی شد.

پ.ن5: طرف تو ویچت اومده با گالری دینی و فرهنگی و در محوریت امام زمان(عج) هر غلطی و تهمت و ناروایی که میخواد رو به همه میزنه! خدا هدایتش کنه!

پ.ن6: من اگه فقط مخترع این ساپورت رو پیدا کنم، قطعا...{ ادامش تو فیسبووق} :))

پ.ن7: به مناسبت فرا رسیدن پائیز{+++}.اینم نماهنگش{+++}

 

 

کاملا بی ربط: با احتیاط عاشق شوید، جدایی خبر نمیکند!

  • جوان انقلابی

معصومین

خاطرات

فرهنگی

اجتماعی

نظرات  (۲۲)

حسین جان...
در سراشیبی قبرم به شما محتاجم.. محتاجم.. محتاجم.....
جوان انقلابی:
حسین جان...
چقدر گریه کنم تا نبری از یادم...
  • +نورالهُدی❥ ...
  • Like!
    جوان انقلابی:
    خب خواهر من گزینه ی لایک که این پائین پست بود!!

    یه کامنتی، حرفی! سخنی! چیزی!

    :|
  • محتـ ـسبـ
  • وقتی میمیرم هیچ کسی به داد من نمیرسه الا حسین ...
    جوان انقلابی:
    آره والا :|

    آقا رفتی کشور دیگه؟!

    کشور نظر دهنده زده سوئد!! :)
  • +نورالهُدی❥ ...
  • یه چیزی!
    =|
    جوان انقلابی:
    الان قانع شدم!

    :|
  • +نورالهُدی❥ ...
  • خبر دادن وقتی میمیریم محسن چاوشی نیز به دادمون میرسه:غلط کردم!
    جوان انقلابی:
    نه! این خبر به من نرسیده بود.
  • محتـ ـسبـ
  • سوئد؟؟؟:)))
    خدا بده برکت:)
    ما که پامون به اینجا ها باز نمیشه ، حداقل پای آیدیمون باز میشه:)))
    قبلا فنلاند بودم:)))
    دست اپراتور درد نکنه که داره مارو غیر قابل رد یابی میکنه!
    الان موساد با همکاری CIA ، تحت لیسانس MI6 هم نمیتونن ما رو پیدا کنن:)))
    جوان انقلابی:
    :)))

    برا من که اصل آمریکاست! الان از خود دولت فدرال دارم با شما صحبت میکنم!:))
  • محتـ ـسبـ
  • اینجا آمریکا
    صدای جوان انقلابی را از نیویورک میشنوید:)
    جوان انقلابی:
    پرچم انقلاب رو تو نیویورک بردم بالا :)
  • +نورالهُدی❥ ...
  • =|
    Happy autumn
    !
    پادشاه فصل ها پاییز...
    جوان انقلابی:
    باز نکته رو انگلیسی بیان کردند!!
    چه پست مفیدی!
    واقعا این قدر خوب و مفید بود ادم باید سیوش کنه بعد هر روز برای یادآوری یکیشو بخونه

    جوان انقلابی:
    بله واقعا همینطوره!

    البته بیشتر از این حرف ها بود! ولی نویسنده دیگه دستش به ادامه قلم نرفت! :)

    خدا این نویسنده رو هدایت کنه که از سر و ته مطالب میزنه! :))
    http://amlashhijab.blogfa.com/post-1255.aspx
    این هم مبدا ساپورت!
    جوان انقلابی:
    عه! مچکرم.

    ولی هدف من بیشتر در اون سه نقطه بود که تو وبلاگ نگفتم! ادامش توی فیسبووق گفته شده! :)) بیشتر جنبه طنز از دختران ساپورت پوش داره.
  • +نورالهُدی❥ ...

  • نماهنگش مورد تایید بود...مچکر بابت پست خوبتون!
    جوان انقلابی:
    خواهش میشه! قابلی نداشت.
    همیشه برداشتن اولین قدم به شدت سخته ...
    از جون کندن ! و شب اول قبر وحشت دارم ...
    مگر اینکه ...
    نوری بتابد ...
    جوان انقلابی:
    از جون کندن و شب اول قبر میترسم!! مگر اینکه نوری بتابد...

    حسین جان!
    در سراشیبی قبرم به شما محتاجم.
  • ₪ بنـتـ الـهـدے₪
  • لحظه آخرم ارباب بیا بالینم
    که منِ خسته تمنای تودارم یا حسیـــــــــن
    جوان انقلابی:
    در سراشیبی قبرم به شما محتاجم...
  • رها پاک سرشت
  • سلام تلنگری بود خوب...
    یا علی
    جوان انقلابی:
    سلام

    بله، ماورای تلنگره!
  • سوشیانت ...
  • سلام
    فقط اومدم بگم تو سفر چند هفته پیشت به مشهد چه کردی و چه گفتی به آقا که دوباره طلبیده شدی....
    ما رو هم دعا کن
    محتاجیم به دعای خیرتان
    یا علی...
    جوان انقلابی:
    سلام :|

    خودمم نمیدونم چی گفتم!!! ولی یه سری دعا هست که الان مشهدم دارم میکنم! یکیش رو که در جریان هستی :))

    حتما باید امشب به امام رضا بگم؟! نه بگم؟!! وقتی رفتم حرم بگم؟!! :)
  • سوشیانت ...
  • سلام
    عه دعا نکنی در مورد اون مسله ها. از ما گفتن بود
    اسرار در این امر اصلا جایز نیس
    حالا خود دانی
    التماس دعا ویجه
    یا علی...
    جوان انقلابی:
    چه عجب وارد شدی سلام کردی!! :)

    اصن تو از کجا میدونی من اینجا دارم چه دعایی میکنم؟!!

    والا با این فکراشون!

    محتاج دعای اوچولو از شما خ.م ساشا :)))
  • محتـ ـسبـ
  • شما زحمت بکش اسم وبت رو عوض کن
    بذار تهران مشهد!!
    جوان انقلابی:
    زحمت بسیار سختیه!

    ما از انجام دادن این امر عاجزیم!
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم 
    هنوز نخوندم متن رو فقط کامنت ها رو خوندم ولی 
    خوش به سعادت تون (با همون ابروهاتون)
    انشاالله التماس دعای فراوان 
    مدیونید اگه دعا نکنید ما امسال بیشتر از یک بار زیارت حضرتشان را میخواهیم 
    اگر اجابت نشد دومیش یقه تان را از همین جا می گیرم ...
    خُب بالاخره الکی نیست که این جوری دوبار دوبار ...

    یاعلی
    جوان انقلابی:
    سلام

    صداقت شما قابل تحسینه در کامنت دهی!

    :))

    انشاالله روزیتان شود پی در پی

    والا بعضی از پیرهن های من یقش دیپلماته تو دستتون نمیاد که بگیرید! :)

    من که خوبم دوبار دوبار، نذارید بگم بعضی ها چند بار چند بار!! نذارید!

    یاریحان
  • فرزند آدم
  • یاد مرگم خوب چیزیه ..

    دوباره طلبیده شدید ؟ خوش به سعادتتون واقعا

    سوغاتی که حالا بااینکه میدون شهدا گه گاهی برای خرید کتاب از کتابستان میایم ولی حالا نمیایم ازتون بگیریم در عوض دعا کنید ...

    این وی چتم چیز خطرناکیه ها ...اخه مسافت میزنه ..کار فرهنگی هم ادم بخواد بکنه اصلا کسی ادم رو اد نمیکنه..!

    این کاملا بی ربط ها هم که ...خیلی خوبه

    جوان انقلابی:
    واقعا خوب چیزیه!

    انشاالله چندین باره طلبیده بشیم، چه من، چه شما، چه آنها... :))

    عه! پس کتابستان رو بلدید، واقعا خوب جائی هستش! من که کتابام همش ازونجا خریداری میشه :)

    ویچت اونقدرا هم خطرناک نیستا!! خب مسافتش رو پنهان کنید! شما کار فرهنگی کنید اولیش خودمم که ادد میکنم!

    کاملا بی ربط ها هم خودم خعلی دوست دارم.

    سلام. خوش به سعادتت

    انشاالله همیشه به زیارت

    لذتی دارد نشستن در سایه ی علی بن موسی الرضا

    این لذت گوارای وجودت

     

    مطالب بسیار بسیار آموزنده ای رو انتخاب کرده بودی. عالی بود. تشویقت می کنم که بازم از این کارا بکنی!

     

    جوان انقلابی:
    سلام. مچکرم

    انشاالله و شما نیز

    بازم تشکر

    الان تشویق شدم، چشم :)
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام علیکم 

    ما را چه به یقه پیراهن!
    منظورمان یقه قلم تان و وبتان بود!(شکلک عصبانی)
    یاد مرگ ... 
    بسیار تلنگری بود ...
    سپاس از مطلب ارزنده تان 

    خداقوت+++++++++
    یاعلی(صلوات برای فرج)

    انشاالله بعدا از ملحقات نوشته هم استفاده میکنیم! 
    جوان انقلابی:
    سلام

    من که علم لدنی ندارم که بدونم منظورتون یقه ی قلم و وب من بوده که!! :|  (شکلکی یادم نمیاد بذارم)  :)

    سپاس از سپاستان.

    یاریحان.

    کلا نصیه کار میکنید.
  • گرافیست کوچولو
  • بعد از مدت ها ازین جمله های قشنگ قشنگ خوندیم :)

    جوان انقلابی:
    خب خدارو شکر! :)

    پس بالاخره شما هم اومدید تو جمع نویسندگان! :)

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">