تهران - کربلا

.
تهران - کربلا

بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم...

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۲ ثبت شده است

مقامِ برپا کننده ی نماز

چهارشنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۲، ۱۲:۲۴ ب.ظ

عقید مینویسد:

 

از امام حسن عسکری(ع) روایت شده که ایشان فرمودند:

هنگامی که مومن به سمت مصلی میرود تا نماز بخواند، خداوند به ملائکه ی خویش میفرماید: ای ملائک من آیا نمیبینید که چگونه برای من تکبیر میگوید و چطور مرا بزرگ میشمارد و از داشتن شریک و شبیه و نظیر پاک و منزه میداند. آیا نمیبینید که چگونه دستانش را به علامت نفی آنچه دشمنان من درباره ی شرک ورزیدن به من میگویند بالا میبرد. شما را شاهد میگیرم که اورا بزرگ شمارم و در سرای بزرگی و جلال خویش عظمت دهم و اورا از آلودگی ها پاک و منزه گردانم، اورا از گناهان و زشتی هایش پاک کنم و از عذاب دوزخ و لهیب آتش آن رهایی بخشم.

هنگامی که میگوید بسم الله الرحمن الرحیم الحمدالله رب العالمین، حمد و سوره را میخواند خداوند به ملائکش میفرماید: آیا نمیبینید که این بنده ی من چگونه با خواندن کلام من لذت میبرد؟ شما را شاهد میگیرم ای ملائک من! در روز قیامت به او میگویم که در بهشت من بخواند و از درجات من بالا رود. پس همواره میخواند و صعود میکند. به ازای هر حرفی درجاتی از طلا و نقره و لولو و گوهر و زبرجد سبز و درجه ای از زمرد سبز و درجه ای از نور پروردگار عظت. هنگامی که به رکوع میرود خداوند به ملائکه میفرماید: آیا نمیبینید که چگونه دربرابر عظمت و شکوه من تواضع میکند؟ شما را شاهد میگیرم که در سرای کبریا ای و جلال خویش او را عظمت بخشم. هنگامی که سر از رکوع برمیدارد خداوند به ملائک خویش میفرماید: آیا نمیبینید که چگونه با کار خویش اعلام میکند که دربرابر دشمنان تو می ایستم آنچنان که در مقابل دوستانت کوچکی و تواضع میکنم و برای خدمتگزاری تو آمادگی دارم؟

ای ملائکه ی من شما را شاهد میگیرم که نیکو عاقبتی برای او قرار دهم و اورا به بهشت خویش رهنمون سازم.

هنگامی که به سجده میرود. خداوند به ملائکه میگوید: ای ملائک من آیا نمینگرید که چگونه پس از بلند شدن تواضع میکند؟ و به من میگوید: اگرچه در دنیای تو صاحب جلال و مکنت بودم، در حقیقت در پیشگاه تو پست و ذلیلم؟ به زودی اورا با حق بلند مرتبه میسازم و باطل را از او دور میکنم. هنگامی که سر از سجده ی اول برمیدارد خداوند میفرماید: ای ملائک من آیا نمیبینید که چگونه با این کار خود میگوید: من دربرابر تو تواضع کردم و به زودی خویشتن را آماده ی خدمت در پیشگاهت میسازم؟ پس هنگامی که به سجده ی دوم میرود خداوند به ملائک خویش میفرماید: آیا نمیبینید بنده ی مرا که چگونه به تواضع کردن در برابر من باز میگردد؟ پس رحمت خود را به سمت او باز میگردانم.

پس هنگامی که سر از سجده ی دوم برمیدارد خداوند میفرماید: ای ملائک من! به تحقیق که او را به خاطر تواضعش بالا خواهم برد همانگونه که نمازش را بالا بردم و پذیرفتم.

این حالات بنده و بیانات الهی در هر رکعت ادامه میابد تا بنده به تشهد اول و دوم برسد. در این حالت خداوند میفرماید: ای ملائک من! دوره ی عبادت و خدمتم به پایان رسیده است و او درحالی که نشسته است مرا ثنا میکند و بر پیامبر درود میفرستد، به درستی که اورا در ملکوت آسمان ها و زمین مدح و ثنا خواهم کرد و بر روح او در میان ارواح دیگران توجه بیشتری خواهم کرد و زمانی که بر امیرالمومنین(ع) درود میفرستد خداوند میفرماید: ای بنده ی من بر تو توجه خواهم کرد همانگونه که به او توجه کردی و او را شفیع تو در قیامت قرار خواهم داد همانگونه که خود این گونه خواسته ای. سپس هنگامی که نمازش را سلام میدهد خداوند و فرشتگان بر او درود و سلام میفرستند

+++++++++++++++++++++++++++++++++++

کلام معصوم: هر وقت خواستی نماز بخوانی آن را به عنوان آخرین نمازی بخوان که میخواهی پس از آن خدا را ملاقات نمائی.{امام سجاد(ع)} بحار ج78 ص160

پیام شهید: باید راه این شهیدان را ادامه بدهیم تا با خون خود، نهال اسلام را بار دیگر زنده نمائیم و عاشورایی دیگر به وجود آوریم: کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا.{شهید رمضانعلی ماروسی}

 

 

 

کاملا بی ربط: نفهمیدم تو همدرد بودی یا تو هم درد بودی!!

سیمای برادر از کلام خواهر

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۱:۱۱ ب.ظ

عقید مینویسد:

 

حضرت زینب(سلام الله علیه) در خطبه ی خود نزدیک دروازه کوفه، ده صفت را برای حضرت اباعبدالله الحسین(علیه السلام) ذکر فرموده که در شناخت شخصیت والای آن حضرت نقش شایانی دارد

 

+ سَلیلِ خاتَمِ النُّبُوَّه: او سلاله و زاده ی خاتم پیامبران بود، که همه این را میدانند و جای انکار احدی نیست.

+ و مَعدِنِ الرِّسالَه: و کانون رسالت بود.

+ و سَیِّدِ شَبابِ اَهلِ الجَنَّه: بزرگ و آقای اهل بهشت است که همگی جوانند و این مقام پر افتخار مطلبی است که در کلام پیامبر(صل الله علیه و آله) ذکر شده است.

+ و مَلاذِ حَربِکُم: در جنگ و گرفتاری ها پناهگاه شما بود.

+ و مَعاذِ حِزبِکُم: پناهگاه جمعیت به شمار میرفت.

+ مَقَرِّ سِلمِکُم: مقر سلم و آرامش جامعه بود و در نزد او احساس سکون و راحتی میشد.

+ آسی کَلِمِکُم: او طبیب معلج دردها و دوا و داروی جراحت ها بود.

+ و المَرجَعِ اِلَیهِ عِندَ مُقاتِلَتِکُم: مرجع دادرسی و حل و فصل درگیری ها و ستیزه جوییهای مردم به شمار میرفت و در نزد او مساله حل میگردید و مشکل برطرف میشد.

+ و مَدرَهِ حُجَجِکُم: او بیانگر حجت ها و براهین مردم و زبان گویای جامعه برای ارائه ی ادله بود و آنان در مقام احقاق حق یا دفع باطل یا اثبات حقانیت به او استناد میکردند.

+ و مَنارِ مُحجَتِکُم: او همچون چراغی روشن و مشعلی پر نور و تابان در مسیر امت اسلامی نور افشانی میکرد.

 

سید ابن طاووس نقل میکند: حضرت زینب(سلام الله علیه) در مجلس یزید(لعنت الله علیه) با دیدن منظره ی دلخراش سر مبارک برادرش آن قدر ناراحت و متاثر شدکه که دست برد و گریبان چاک کرد و با صوتی حزین و اندوهناک فریاد زد:

 

یا حسیناه، یا حَبیبَ رسُولِ الله، یابنَ مکَّهَ و مِنی، یابنَ فاطِمَهَ الزَّهراءِ سیِّد النِّساء، یابنَ بنت المُصطفی؛ ای حسین من، ای محبوب رسول خدا، ای زاده ی مکه و منی، ای فرزند فاطمه ی زهرا سیده و بزرگ بانوی زنان، ای فرزند دختر پیامبر.

 

 

به اشک چله گرفتم که محترم باشم

خدا کند که شب اربعین حرم باشم...

 

کلیک کنید

 

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

کلام معصوم: کام کودکان خود را با تربت سیدالشهدا(ع) بردارید و با اینکار آنها را بیمه کنید.{امام صادق(ع)} بحار ج101 ص 136

پیام شهید: برادرانم، اگر پروردگار عزیز عنایت فرمود و در جوار شهدا قرار گرفتم. برایم گریه نکنید، بلکه استوارتر و با قامتی بلند مبارزه را ادامه دهید.{شهید عبدالله جعفری}

---------------------------------------------------------------------

پ.ن1: مشهدالرضا(ع) دعا گوی همه بودم.

پ.ن2: یکی منو قانع کنه بهم بگه که خدا و اهل بیت به ما نامحرم هستند یا نیستند؟!! اگه نیستند چرا حجاب دخترها و خانم ها موقع نماز و برای ورود به حرم ها کاربرد داره؟!!!

پ.ن3: عرض دیگه ای ندارم! :|

 

 

کاملا بی ربط: حق الناس همیشه پول نیست، گاهی دل است، دلی که باید میدادی و ندادی!

زندگی با بِرند مرگ!

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۲۹ ق.ظ

عقید مینویسد:

 

شاید دانستن نگاه و نظر حضرات معصومین درباره ی مرگ در این مجال کوتاه و کوچک میسر نباشد اما آب دریا را اگر نتوان کشید/پس به قدر تشنگی باید چشید. آنچه از پی می آید شاید کفاف یک جرعه را هم نکند ولی از بابت تبرک هم که شده بد نیست نوع برخورد معصومین با مرگ را از نظر بگذرانیم، شاید باعث رفع عطش شد!