تهران - کربلا

.
تهران - کربلا

بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم...

پسر فال فروش،یا فرشته ی کوچک من!

پنجشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۱، ۱۲:۱۸ ق.ظ

عقید مینویسد:


سلام

امشب با سید یکی از بچه های مسجد با هم قرار گذاشتیم بریم "سعید شیرموزی".

البته اسم واقعیش "بستنی ایتالیایی" هست. آدرسش هم تهران-چهار قبل از میدان شوش نبش چهار راهه مغازش.(اگه از طرف هفده شهریور جنوبی بیای پیداش میکنی).

سرش هم اینقدر شلوغه باید وایسی تو نوبت.

بگذریم بریم سر اصل مطلب:

یه پسر فال فروشی اونجا هست،دیگه اینقدر ما رفتیم اونجا منو سید رو میشناسه تا ما دوتا رو میبینه بدو بدو میاد سمتمون!

اسمش امیر حسینه،کلاس پنجم دبستان،کارنامش هم گرفته بود همش رو بیست شده بود! برای همین امشب بهش پول سه تا فال رو دادم.

سید رفیق ماهم وقتی فالش رو باز کرد و خوند،یهو گفت به به! امیر حسین کوچولوی فال فروش رو از پیشه من صدا زد و گفت بیا اینجا،اینم جایزه ی من به تو که یه فال قشنگ واسم درآوردی(یه خورده دیگه بهش پول داد).

امیر حسین از خوشحالی خنده رو لباش نمایان شده بود.

سید بهش گفت امیر حسین تو موبایل نداری؟ امیر حسین هم با جدیت بهش گفت نه من که هنوز مثل شما ها بزرگ نشدم! (نمیدونست که ما ازش با این سنمون کوچیک تریم)!!!

گفت هر موقع 20 سالم شد موبایل می خرم.

بهش گفتم امیر حسین فال منو نمیخوای بهم بدی؟ گفت آهان راستی چرا بیا وردار، گفتم نه تو بهم بده؛اونم گفت باشه، چشماش رو بست و سرش رو طرف آسمون کرد و یه فال درآورد و داد بهم.

بعدش از منو سید خداحافظی کرد و گفت باید برم پیش مامانم،تنهاست...

حالا معنی فالم رو بخونید:

بر سر راه تو دامی پهن شده است که تو باید با هوشیاری بسیار از آن عبور کنی.

از آنجایی که ظاهری بسیار دلپسند و رفتاری بسیار مسحور کننده دارد و قصد به دام انداختن تو را دارد،باید بسیار عاقلانه و با احتیاط عمل کنی.

زیرا "اگر در دام او اسیر شوی تمام موقعیت های خود را از دست خواهی داد".

پس به خدا توکل کن و حساب کسانی را که به تو بد کرده اند به خدا واگذار کن

ودر پی جبران مباش...!!!

تا این رو خوندم و تموم شد،من و سید با هم زدیم زیر خنده! چون سید هم از جریانات و مشکلات اتفاق افتاده برای من رو خبر داشت،برای همین سید هم فالم رو تایید کرد.

جمله ی آخر فال رو دقت کردید!!                "در پی جبران نباش..."

یعنی خود خدا داره میگه من خودم کاری رو که بر علیه تو انجام دادند رو بهشون نشون میدم تا به اشتباهشون پی ببرند، و من باید سکوت کنم نه اینکه مقابله به مثل کنم.

آهای آقایون بوووووق که جلوی پای من سنگ انداختید و دنبال این بودید من از گروه برم!

من خودم سنگین و رنگین گفتم میرم.

و خودم رو فدای گروه میکنم تا به گروه با کار شما صدمه نخوره...

وقتی به اشتباهتون پی میبرید که دیگه من نیستم و خیلی دیر شده!!!

اون موقعست که میفهمید چه نیرویی رو از دست دادید.


و در آخر ازت ممنونم امیر حسین با این فالی که برام درآوردی...

  • جوان انقلابی

مسجد

خاطرات

نظرات  (۱۴)

  • حدیثه(عقاید متولد ماه مهر!!)
  • اسم برادر من هم امیرحسینه!
  • مصباح یاران
  • بصیرت یعنی اینکه بدانیم شمری که سر امام حسین(ع) را برید همان جانباز جنگ صفین بود که تا مرز شهادت پیش رفت.
    حضرت آقا!
    واقعیت اینه که ماها یواش یواش عوض میشیم...اینقدر یواش که حتی خودمون متوجه نمیشیم که:
    امروز داریم کارهایی رو انجام میدیم که تا دیروز باهاش مخالف بودیم!!
    ...یواش ...یواش...
    خدا تأییدت کنه؛موفق باشی!
    یا علی مددنا!

    --------------------------------------
    عقید:
    سلام،شما درست میگید.
    من هم چون متوجه دلیل انحرافم و اینکه شخصیت من داشت توی گروه میرفت زیر سوال این کار رو انجام دادم.
    این کار باعث میشه توی گروه خودمون موثرتر باشم،نه اون گروه!!!
  • عاشق شهادت
  • به نظر من کار درست و به جایی انجام دادین
    امیدوارم در مراحل زندگی موفق باشین

    --------------------------

    عقید:
    سلام،بله منم همین نظر رو دارم.
    انشاالله شما هم موفق باشید.
  • حدیثه(عقاید متولد ماه مهر!!)
  • سلام.ممنونم از اینکه مطالب وبلاگ رو به دقت (واقعا با دقت)دنبال می کنید.
    و اما راجع به سوالی که پرسیده بودید:نه متاسفانه کلاس دیگه ای نمی رم.فقط چیزی که باعث شده که بتونم چیزای خیلی قشنگ و عجیب و جالب تو وبلاگ بذارم،2 چیزه:1.محبت اهل البیت علیهم السلام.2.داشتن معلمی که همه ی زندگیمه و ایشون حس دینداری رو در من شکوفا کردن.ایشون خودشون در امر پژوهش تبحر زیادی دارن و من پژوهش ها رو از ایشون یاد می گیرم.البته نرم افزار جامع الاحادیث نور هم خیلی کمک می کنه.در رابطه با حروف ابجد هم باید بگم که من کلا با اعداد رابطه ی خوبی دارم خدا رو شکر.یه چند وقتی بود دلمو زده بودم به دریا تا شاید در رابطه با حروف ابجد کلمات قرآن،بتونم چیز قابل توجهی پیدا کنم.آخه این داستان رو از حضرت امیرالمومنین علیه السلام شنیده بودم که کسی نزد حضرت علیه السلام آمد و عرض کرد:مولا جان.اصحاب یمینی که خداوند در قرآن فرموده یعنی چه؟ایشان هم پاسخ دادند:حروف ابجد یمین چند است؟آن مرد پاسخ داد:110.فرمودند:حروف ابجد علی چه؟گفت:110.حضرت پاسخ دادند:اصحاب یمین همان اصحاب علی هستند.
    به شما پیشنهاد می کنم سوره ی واقعه رو بخونید و جاهایی رو که خداوند در رابطه با اصحاب یمین سخن گفته،با دقت تر بخونید.منظور شیعه و محب آل علی علیه السلام است.و السلام

    ----------------------------------------
    عقید:
    چه جالب!

    انشاالله موفق تر از قبل باشید.
  • حدیثه(عقاید متولد ماه مهر!!)
  • و اما یادم رفت این رو بگم:من تحقیق چندانی نمی کنم.خیلی وقت ها هست که در مواقع خوردن شام،با نرم افزار و یا با کتاب هام ور می رم.به قول خانم مهدی نژاد(معلمم) باید همه چیز رو مثل پازل کنار هم قرار بدیم.من کتاب اصول کافی رو و با خیلی از نرم افزار هام رو از فضای مجازی دانلود می کنم.و همین خیلی کمک می کنه.مثلا نرم افزاری هست که حروف ابجد رو محاسبه می کنه.اونم واقعا عالیه...شما مثلا یک آیه از قران رو می خونید مثلا درباره ی دروغ.بعد می رید تو اصول کافی،باب دروغ و احادیث مرتبط با آیه رو پیدا می کنید.به همین راحنی.همین میشه یه پزوهش خودکار و کم که هم به درد دنیا و اخرت خود شما می خوره و هم مردم.ببخشید که وقتتون رو گرفتم.

    ---------------------------------
    عقید:
    ممنون از راهنمایی هاتون.
    بسیار کاربردی بود.
  • حدیثه(عقاید متولد ماه مهر!!)
  • نفرمایید این حرف هارو.دانسته های من همه اش فرمالیته است.ته شو برید می بینید که اینهمه دانستن،رو اعمالم هیـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــچ تاثیری نداره!!!
  • کربلایی میثم اسلامی
  • سلام
    چرا سخت گرفتم؟
    کوفی که نیستم.
    معنیش رو میدونی برادر خوبم؟
    واقعا حرف دلمه

    ---------------------------------
    عقید:
    سلام،بله معنیش رو میدونم.
    بازهرچی خودتون صلاح میدونید.
  • کربلایی میثم اسلامی
  • سلام
    ایندفعه داستان منو با خدا رو بخون و نظر بده.
    توروخدا تا انتها بخون بعد نظر بده.
    منتظرتم
    یاعلی.

    -----------------------------
    عقید:
    سلام.حتما انجام میدم.
  • کربلایی میثم اسلامی
  • ممنون از حضور گرم شما
    لطف دارید.
    یاعلی
    داداش البوم بده قبرستون تحویل بگیر کی اینجا کاکای منو اذیت کرده؟؟

    غمت نباشه خود خدا بهترش رو برات میاره چو به حکمت بندد دری ز در دیگر همچین میزنه تو دهنت که دیگه اون کار غلط رو انجام ندی

    --------------------------------
    عقید:
    آلبوم نیاز نیست،یه دو سه تا عکس4*3بهت میدم کار راه اندازه واست!

    راستی طبع شعریت منو کشته!!!
  • یه بنده خدا
  • یارب الحسین اشف صدرالحسین بحق الحسین به ظهورالحجه
  • یه بنده خدا
  • آقاحرف بزرگ ترهارو گوش بده باتحقیق وعلم یه کاری کن نه بافال،بافال خریدن هم به اون پسرکمک کن

    ------------------------------------
    عقید:
    سلام.
    اول از اینکه بنده با مشورت این حرکت رو انجام دادم،و در حد دو ماه داشتم تحقیق میکردم که چطوری وارد عمل بشم،اگر خودم انصراف نمیدادم صددرصد زیرآبم خورده بود!!!پس خودم دست به کار شدم تا به افرادی که خواهان چنین حرکتی بودم اعلام کنم من از کاراتون باخبرم!!!
    و در آخر اینکه به اون پسر هم کمک میکنم.
    بیا مهدی شب هجران سفر کن

    بیا از پرده ی سیاه گذر کن

    بیا ای آفتاب خوب پنهان

    بیا شام مرا با خود سحر کن . . .

    . الهم عج لولیک الفرج
    سلام وبلاگتون خیلی خوبه
    با تبادل لینک موافقید؟؟؟؟؟؟؟؟؟