تهران - کربلا

.
تهران - کربلا

بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم...

میوه های پیوندی

پنجشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۱، ۱۲:۱۹ ق.ظ
عقید مینویسد

سومین تمثیل از عالم ربانی آیت الله مجتهدی(رضوان الله علیه)


میوه های پیوندی:اهل بیت(علیه السلام)

درخت هایی که پیوند خورده باشند و میوه های آنها پیوندی باشد بسیار شیرین و آبدار میشوند.
ولی درخت هایی که پیوند نزده باشند معمولا ثمره ی آنها خوب نمیشود.
ما نیز اگر خود و خانواده مان را پیوند به اهل بیت(علیهم السلام) بزنیم زندگی شیرینی خواهیم داشت.
یعنی با قلب،زبان و تمام وجود به آنها متصل شویم.
ولی بعضی دیگر بدون میوه یا بد میوه هستند و هیچ گونه ارتباطی با اهل بیت(علیهم السلام) ندارند،این درختان را گاهی برای هیزم استفاده میکنند و میسوزانند و خدا آنها را گرفتار عذاب میکند.

بسوزند چوب درختان بی بر
جزا خود همین است مر بی بری را1

پیامبر اکرم(صل الله علیه): ای علی،خدا مردم را از گیاهان گوناگون ولی من و تو را از یک گیاه آفرید،من ریشه آن و تو تنه ی گیاه هستی،خوشا به حال بنده ای که به ریشه آن متصل شود و از تنه آن بهره مند گردد.2

____________________________
پ.ن1: ناصر خسرو
پ.ن2: امالی طوسی/610

پ.ن3:داداش من،خواهر من.هرکسی هستی خودت رو عذاب نده!!! پول که از سر راه نیاوردی که برای ما شارژ میفرستی!!!! قبلا شبی یه شارژ بود،الان بهت فشار اومده کردی سه شب درمیون!!! خب نکن عزیز من.
بعدا حسرت شارژات رو میخوریا!!!! آفرین...


پ.ن4: با لطف خدا وُ عنایت حضرت موعود(عج الله فرجه الشریف) ما داریم سلامتیمون رو بدست میاریم!!!
و اونایی که میگفتید تو رفتی به جنگ مرگ با سرماخوردگیت! حالا مواظب باشید که حالم خوب شده دارم آماده میشم بیام به جنگتون...

پ.ن5: {این پی نوشت به دلیل سوء برداشت حذف گردید!}



کاملا بی ربط: زدم به بیخیالی،چیزی هم نشده ها ولی وایسادم تا افسر بیاد...!!

نظرات  (۲۴)

  • سیده بانو...
  • آفریـــــــــــــــــــــــــــــــــــن....خیلی خوب بود....
    سلام علیکم خیلی ایده قشنگی روداری وازتمثیلات بزرگان عصر حاضر استفاده میکنی ازصحبت های دیگر بزرگان هم استفاده کن یه نظر اگه بتونی درمورد وقایع خاص توی اون روز مشخص مطلب بذاری(خصوصا ازقاجار به بعدیعنی از200سال پیش تا الان)واقعا شاهکار کردی مثلا درباره واقعه طبس در سالروز آن یادیگر اتفاقات.
    امام خامنه ای(حفظه الله)خیلی رو این نکته یعنی تاریخ تاکید دارند....التماس دعا فروان یاعلی(علیه السلام)
    جوان انقلابی:
    آره اینی که گفتی هم خوب بود،انجام میدم.
    دلمان که به نامشان پیوند خورد....
    چنان میوه ی دلمان آبدار می شود که از چشممان جاری می شود...
    جوان انقلابی:
    زیبا نگاشتید...
  • سرباز مجتبی(علیه السلام)
  • سلام. امیدوارم خداوند ما را از میوه های شیرین آب دار قرار دهد.نه اینکه خودمون فک کنیم آب داریم ولی تلخ یا بی مزه.
    جوان انقلابی:
    ما هم امید داریم...
    محسن بیا اینم لوگویی که خواسته بودی، دیگه کاری نیست؟


    http://upload7.ir/images/37691606895550857660.jpg
    many thanks
    دستت درد نکنه محمد.
    جوان انقلابی:
    سلام قابلی نداشت...
  • سیده بانو...
  • شما لوگو ساز خوبی هستید...بهتون تبریک می گم....
  • سیده بانو...
  • مهم اینه که پیوند کوالانسی باشه یا یونی....(ابته نه میوه...من اتم ها رو دارم عرض می کنم)اگه اتم های وجودیمون،با پیوند کوالانسی شدیدی با ائمه اطهار خصوصا امام حی و حاضرمون پیوند خورده باشه و اتصال ما در این مورد با دیگر عزیزان که اونا هم دارای چنین پیوند کوالانسی هستن،قطبی باشه،دیگه عالی میشه.اونوقت میشه آرمان شهر...شهر آرزوها....افضل المدینه....فقط کافیه که تفاوت الکترو نگاتیوی مون انقدری نباشه که پیوند کووالانسی قطبی مون به سمت یونی پیش بره که در این صورت جدا شدن از انها راحت میشه....
    تا باشد بیندیشیم....
    جوان انقلابی:
    الان اینایی که گفتید شیمی بود یا فیزیک؟! :d
  • چشمانی منتظر به راه
  • سلام قلم زیبایی دارید بهتون تبریک میگم.

    استفاده از تمثیلات هم ایده جالبی بود.
    موفق باشید.
    خوشحال میشم به من هم سر بزنید.

    اللهم عجل لولیک الفرج
    سلام .
    ممنون از اینکه این تمثیلات رو به سمع و نظر خواننده ها می رسونید!
    برای امثال من که فرصت کمتری برای خوندن و رفتن به کلاسهای اخلاق دارم عالیه. تشویقتون می کنیم که ادامه بدین !! با تشکر...!

    افسرا این روزا دیر میان ... مراقب باشید که علاف نشید!
    ما هم همراه اول داریما.. شارژ اضافه تون رو مجانا خریداریم
    جوان انقلابی:
    روی شارژ ها نوشته شده غیر قابل فروش!
    سلام ممنون از اجازه ای که دادی
    وب خیلی خوب و مطالب زیبایی دارید ولی حیف که بازدیدت کمه البته بازدید ما هم که ولی شما باید بیش از این باشه
    ان شا...
    بازدیدت میره بالا و افراد بیشتری از مطالب مفیدت استفاده میکنن
  • بین الحرمین
  • سلام بزرگوار .
    وبلاگ جالبی دارید .....
    منتظر نظرات سازنده شما بزرگوار در وبلاگم هستم.
  • سیده بانو...
  • یه وقت آپ نکنید هااااا!!!!!!!!!موس به دستتون می چسبه!!!!!!!!!
    سلام،خدایا ینى میشه ماهم بتونیم میوه ی دلمون رو به اهل بیت پیوند بدیم؟!

    پست اینبار هم عالی بود! داداش ما اینایی که مینویسی رو تو دفترمون مینویسیم تا بهش عمل کنیم.خدا خیرت بده
    به قول سید بانو نمیخوای آپ کنی پست جدیدی؟!
    راستی شنیدم که سرما خوردگیت دوباره اوج گرفته! خب نرو دانشگاه! نمیمیری که!!!
    چقدر دکتر بهت گفت آمپول بدم بهت گوش نکردی! مثل بچه ها میگفتی نه آمپول نه،قرصش رو بده!!!
    ترسو...
  • سیده بانو...
  • آخـــــــــــــــــــــــــــــــــ جوووووووووووووووووون بــــــــــــــــاز مریض شدید....بازم میگم:خوش به حالتون!!!(الان باز این--------------- پرت میشم پایین!!!!!!!!)به این میگن زنجیره ی اتفاق!!!!!!
    جوان انقلابی:
    ایندفعه از همون کوه پرت میشید پائین! :d
  • سیده بانو...
  • عمرا....من ایندفعه کلا پرت نمیشم!!!!!!!!!!
    حالا نمیخواد از ما غلط املایی بگیری! اصلا دوست دارم بگم (سید بانو)
    نکته بعد اینجاست که شنیدم دانشگاهت تا اونور سال تعطیل شده.
    بازم شنیدم رفتی دکتر؟ تو خجالت نمیکشی بازم آمپول نگرفتی؟؟؟
    اگه دستم بهت برسه!!!!
    جوان انقلابی:
    بعله،دکتر رفتم!ولی اینجا رو براتون بد مخابره کردند که من به آقای دکتر عرض کردم آمپول بده ولی ایشون در کمال ناباوری فرمودند نیازی بهش نداری!!
  • سیده بانو...
  • من گفتم دارید میرید به جنگ مرگ؟؟؟!!!!اشتباه می کنیدا!!!!!!!!
    آخخخخخخخخخخخخخخخ جووووووووووووووووووووووون حالتون بده!!!!!!!!!!!!!!!دست و جیغ و هورااااااااااا هوراااااااااا هورااااااااااااا هورااااااااااااا !!!!!!!
    وااااااااااااااااااااای از ته قلبم خوشحال شدم!!!!!!!!!!
    اخر هم ارزو به دل میمونید ماجرای تولده...نه؟؟؟؟؟
    جوان انقلابی:
    اون قضیه هه هم خودم میفهمم...!
  • سیده بانو...
  • این پی نوشت 5 و دلیل حذفش من رو یاد پست {.........} و دلیل حذفش انداخت...می گن دنیا گرده...با هر دست بدی با همون دست میگیری!!!روزگاره ما داریم؟؟!!!
    جوان انقلابی:
    بله دقیقا خودمم یاد همون قضیه افتادم!!!
  • سیده بانو...
  • احتمالا این اقا دکتره لاجرم گفته که نیازی به امپول ندارید!!!بابا جان اخه اون دکتر باید با چه زبونی به شما حالی می کرده که دارید می میرید؟؟!!!غیر مستقیم بهتون گفته تا سکته نزنید!!!!!!!!!!!
  • سیده بانو...
  • کاملا بی ربط: بهرام که گور می گرفتی همه عمر.....دیدی که چگونه گور بهرام گرفت!!!!!!!
    پ . ن1:کاملا بی ربط بودا!!! اصلا یه وقت فک نکنید که منظظوری داشتم....تکرار می کنم:کاملا بی ربط بود!!!!!!!
    جوان انقلابی:
    کاملا بی ربط بودا...
  • سیده بانو...
  • شما که گفته بودید من رو تو مراسم ختمتون راه ندن!!!!پس با این حساب حلواتونم نمی تونم بخورم!!!!!!
    جوان انقلابی:
    دیگه چیکار کنیم! باید در مقابل شما پرچم تسلیم ببریم بالا!!
  • مصباح یاران
  • مرز در عقل و جنون باریک است...
    کفر و ایمان چه به هم نزدیک است..
    موفق باشید، 13 بار !!
    جوان انقلابی:
    فکر کنم حسین آقا شما هم i myself am the thirteen رو داریدا...!!!!!!!!! :d
    سلام،خوبین؟

    ___████__████_███
    __███____████__███
    __███_███___██__██
    __███__███████___███
    ___███_████████_████
    ███_██_███████__████
    _███_____████__████
    __██████_____█████
    ___███████__█████
    ______████ _██
    ______________██
    _______________█
    _████_________█
    __█████_______█
    ___████________█
    ____█████______█
    _________█______█
    _____███_█_█__█
    ____█████__█_█
    ___██████___█_____█████
    ____████____█___███_█████
    _____██____█__██____██████
    ______█___█_██_______████
    _________███__________██
    _________██____________█
    _________█
    ________█
    ________█
    _
    به رووووووووووووووووووزم و منتظر نظرات خوبتون!!!!

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">