تهران - کربلا

.
تهران - کربلا

بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم...

من یک ایرانی هستم!

دوشنبه, ۱۹ فروردين ۱۳۹۲، ۰۱:۳۶ ب.ظ

عقید مینویسد:

 

چند روزیست در فکری فرو رفته ام که اگر بیرون نیام به مرحله ی خفه شدن میرسم!

 

یعنی باید هزار شکر کرد که توی این شهر که اسمش را پایتخت گذاشته اند،باز افرادی هستند که با نفسشان،با دعاهایشان،با سجده کردن های شبانه ی خود از خدا طلب عفو میکنند و خدا به خاطر همین بندگان صالحش عذاب رو بر این شهر نازل نمیکند!!

مسئله ی حجاب خیلی بحث میخواهد که چه شد که اینطور شد! دلیلش هم مشخصه و اون هم کم کاری بعضی از ماهاست که روی خودمون برچسب مسلمونی زدیم!

اول انتقاد از افرادی که مثل خودم هستند میکنم،کسانی که ادعای انقلابی بودنشان میشود،ادعای در خط شهدا بودنشان میشود!

باید به خودم و این چنین دوستان بگویم بس کنید دوستان!!

اگر واقعا انقلابی بودید حرف حضرت ماه رو گوش میکردید که از وقتی که جنگ تمام شد گفتند:

"جنگ تمام نشده،از این به بعد جنگ ما جنگ فرهنگیست"

ولی من و توی انقلابی گفتیم بابا جنگ فرهنگی چه صیغه ایه دیگه! پرچم نظامی گریمون رو بالا گرفتیم و هی پُز بیسیم و گاز اشک آور و دسبند و این چیزامون رو میدادیم!

ولی باز هم حضرت ماه هشدار دادند که "به ما تهاجم فرهنگی شده است"

ولی باز ما هم دلمان به حکم بسیجمان خوش بود و ایست بازرسی و گشت عملیاتی...

تا اینکه رسیدیم به سال هشتادوهشت و فتنه ی آن!

کلا ما ایرانی ها مثل اینکه اصلا دلمان نمیخواهد پندهای بزرگان رو گوش کنیم و در زندگیمون از آن ها استفاده کنیم!

اینجا بود که ما به خودمان آمدیم که آره انگار به ما تهاجم فرهنگی شده،مثل اینکه مردم دارند از دین فراری میشند!

ولی باز جای شکرش باقیست که به لطف دوستان رو آوردیم به سوی کار فرهنگی که شدیدا جواب میدهد بهتر از کار نظامی!

 

وقتی رفتم دربند واقعا به خودم گفتم اشتباه دیگری هم ما داریم و اون اینه که ما خودمون رو از بعضی چیزها محروم کردیم!

و میدون دادیم به آدم های بدحجابی که برای خود راحت با کفش های پاشنه بلند خود اعتقادات مارو لگد مال کنند...

 

به سمت بالای کوه در حرکت بودم که دختر و پسری را دیدم که اصلا عشقی میانشان موج نمیزد،تنها دلیل رابطشون باهم سگی بود که با آن بازی میکردند!!!

یکی نیست بگه ناسلامتی توی به ظاهر آدم قراره روزی پدر شوی و تویی که دم از احساسات میزنی قراره روزی مادر شوی!

همان بهتر که با سگ بازی کنید که لیاقت فرزند را ندارید...

نا امید بودم که،چشمم به خانواده ایی رسید که چادری بودند،آبی بود روی آتش دلم! یکی دوتا سه تا...شش تا خانواده ی چادری.

 

به دختره میگویم خواهرم حجابت

پاسخی به عقیده ی خودش دندان شکن به من میدهد:

من یک ایرانی هستم! یک ایرانی اصیل! یک فرد ملی گرا...

جوابی به او میدهم که سکوتش نشان میداد عمریست ایرانی بودن را نفهمیده!

جوابم خیلی ساده بود حرفی بود که رهبرم فرموده بود:

چادر،لباس ملی ماست.

چادر،پیش از آن که یک حجاب اسلامی باشد،یک حجاب ایرانی است

مال مردم ما و لباس ملی ماست.

 

 

تهران - کربلا

________________________________________________________

پ.ن1: خاطره خودم هستش

پ.ن2: سالروز شهادت آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر ایشان بنت الهدی گرامی باد

پ.ن3: هر تنی میتونه لذت بخش باشه،ولی هر شونه ای نمیتونه آرامش بخش باشه

پ.ن4: از این پینوشت ها به ما نیومده :)

 

 

کاملا بی ربط: صداقت یک هدیه بسیار گران قیمت است،آن را از انسان های ارزان انتظار نداشته باش.

نظرات  (۲۳)

  • ₪بنتـ الـهـدی₪
  • مطلب خوبی رو اشاره کردین!
    حجاب فطری استـ/.
  • گرافیست کوچولو
  • حضرت ماه...عجب اصطلاح جالبی..!:)
    این روز ها زیاد ب این جور چیز ها فکر میکنم!! ب دوست جان هایم ک هرکدامشان....
    تهش ب این میرسم ک مشکل از خودمان است...ترجیح میدم سکوت کنم..
    جوان انقلابی:
    حرفتان را روشن تر بیان کنید تا روشن جواب بگیرید.

    یا حنان
    سلام
    یه دونه هستش این پستت لایک داره
    اما شما به اینجا دقت نکردی آن ها دارن گناه می کنند که امام زمان ظهور کند این مطلب رو در دربند بهتون گفتم
    جوان انقلابی:
    سلام،بله یادم هست،
    انجام گناه برای جلو انداختن ظهور حضرت،این تفکر انجمن حجتیه ملعون هستش!

    چه جمله ی حکیمانه ای رو آقای خامنه ای گفته بودند!
    خیلی برام جالب بود.

    سلام علیکم، آفرین.. آفرین..

    گفتم: خواهرم، حجابت؟

    گفت: مهم نیست! دلم پاک است!.

    گفتم: مگر می شود پاکی هزاران نگاه پاک را بدزدی و دلت پاک باشد؟!

    ***

    خدا حفظت کنه.

  • گرافیست کوچولو
  • بلد نیسم ....بی خیالش...!

    عالی بود خسته نباشید
  • بنده حقیر خدا
  • سلام

    عالی نوشتید

    التماس دعا

    سلام
    بعد از گگذشت قرن ها یه پست جدید گذاشتم.خوشحال میشم بخونی
    یا علی...

    موفق باشی جوون.


    احسنت .. .

    سال جدید رو با چه پستهای خوبی شروع کردی ...

    بهترینها نصیبتان.
    عجب تفکراتی دارید شما جوان انقلابی!!
    یه خرده مثبت اندیش باشید....بابا جان من، به جای اینکه سریع به این برسید که فلانی گناهکاره و از این حرفا،قبلش با خودتون فکر کنید که ممکنه اتمام حجت نشده باشه با اون بنده خدا ها....بابا جان من ما ها چقدر راحت اظهار نظر راجع به حجاب دیگران می کنیم....این تفکرات باعث بیماری دل میشه...
    باعث گرفتگی دل حضرت امام زمان میشه...
    باشد که بیندیشیم....
    جوان انقلابی:
    اتفاقا شدیدا مثبت فکر کردم چنین پستی شد!!
    مگه میشه کسی توی این دنیا با این همه پیشرفت اتمام حجت نشده باشد؟!! حتی اگر پای این صدا سیمای مسخره ی خودمون هم اگر بشینه دو سه تا چیز از دین گیرش میاد!!!
    گرفتگی دل امام زمان از سطح بینی ما به مسائله!
    گرفتگی دل اون بزرگوار از بی حجابیه! نه از اینکه من این جا تفکراتم راجع به حجاب رو بگذارم...
    کمی قبل از ارسال کامنت دقت کنید...

    باشد که دقت کنیم!
    اشتباه نکن جوون!!این تفکراته که اعمال رو می سازه پس ما باید مراقب تفکراتمون باشیم درسته؟؟ببین مدرسه ما در حد حوزه میمونه!! من دوستانی دارم که تو همین مدرسه،با اینکه چادر سر می کنن،حجاب بهشون نرسیده...خود من...واقعا دیدم نسبت به حجاب،کاملا چیز مزخرفی بود...چون اتمام حجت یا نشده بود و یا خدایا اسمشو من میذارم تهدید....
    اما با جا انداختن درست،و عدالت همون شخصی که می شناسید،درست شد...خدا رو شکر....
    عدل یعنی هر چیزی رو سر جای خودش گذاشتن...
    این حجاب هم با عدل درست میشه.غیر اینه؟؟
    بهتون هم یکبار گفتم دلیل چادر سر نکردن من،به خاطر ذهنیت های بد من از بد حجابا بود....تفکرات منفی و بی جای اشخاصی که با تفکرات بیمار گونه شون لب امام عصر رو تحت فشار قرار میدادن،باعث شده بود که تاثیر بسیار منفی در ذهنم پدیدار شه....آقا من واسه غلبه بر نفسم چادر رو گذاشتم کنار،واسه ادعای بیجا نداشتن...واسه تنبیه کردن...من زجرشو کشیدم اما به خدا که قلب امام زمان از این عقاید می شکنه نه از حجاب طرف...آره خب در مقاطعی از حجاب هم می شکنه اما اون عقیده هه خیلی موثر تره...من دوستان بد حجابمو می بینم...عقیدشونم می بینم...
    به خدای احد و واحد میگم اگه اون تو خانواده ی مذهبی من بزرگ میشد الان قدیسه ای بود واسه خودش...بیاید ادعا نکنیم....بیاید منطقی فکر کنیم....حسن ظن داشته باشیم نه سوء ظن...امام زمان دل بیمار و فکر خراب و کثیف نمی خواد....
    پ.ن:من روی صحبتم به شخص خاصی نبود.ok?

    جوان انقلابی:
    از جمله ای که گفتید: "من واسه غلبه بر نفسم چادر رو گذاشتم کنار" همه چیز به خوبی روشن میشود!!!!!!!!!!!!!!!!!

    من کاری به بحث های شما ندارم،ولی این رو میدونم که دین اسلام یه دین کامله و برای هرکاری برای ما مثل راهنما میمونه.

    ما در حدی نیستیم که توی مسائل دین صحبت کنیم.

    امام زمان مشخص هست که دلشان از چه چیزهایی خونه.

    به چند تا حدیث مهمونتون میکنم:

    امیرالمومنین(علیه السلام):
    امر به معروف و نهی از منکر را ترک نکنید که رها کردن این دو واجب الهی باعث میشود اشرار و بدکاران بر شما مسلط شوند،در آن هنگام برای رهایی از شر و ظلم آنان دعا میکنید ولی خداوند دعایتان را اجابت نمیکند.(نهج البلاغه نامه ی 47)

    امیرالمومنین(علیه السلام):
    زن شایسته است(در خانه و در حجاب کامل) نگهداری شود تا حالتش نیکو و زیبائیش پایدار بماند(و نگاه و تعرض هوسرانان،زیبائیش را نابود نکند.(همان،466)

    حضرت زهرا(سلام الله علیها):
    بهترین زن،زنی است که نه مردی او را ببیند و نه او مرد نامحرمی را مشاهده کند.(بحارالانوار،36/4)


    در قرآن کریم هم بر مسئله ی حجاب تاکیید شده،پس درمیابیم که مسئله ی بسیار مهمی برای پایداری خانواده و جامعه است.
    نقض حجاب نقض دستور خداوند و اهل بیته،پس با دید خودتون نگید امام زمان نصبت به امر به معروف کسی که از احقاق این امر شتافده لبانش را میفشارد!!!!!!!!!!

    قرآن کریم:
    ای پیامبر،به زنان و دختران خود و زنان مومن بگو چادرهایشان را بپوشند تا به عفت و پاکدامنی شناخته شوند و از اذیت آزار و تعرض(هوسرانان)در امان باشند...(احزاب،59)

    کمی تدبر کنید بد نیست...

    سلام یه خاطره که مادرم تعریف کرده میگفت:

    توحرم امام رضا(علیه السلام)خادمه ها موقع نماز میگفتن:*زیارت امام رضا(علیه السلام)مستحب حفظ حجاب واجب *

    بعدش حضرت آقاامام خامنه ای فرمودند:بسیج100%نظامی100%فرهنگی هست

    نه یه قدم جلوترنه یه قدم عقب تر از امام

    جوان انقلابی:
    احسنت به شیر پاکی که خوردی رفیق...

    من چادر دارم.فقط هم دماغ و چشمم معلومه.(خیلی محجبه هستم)

    ×من با دیدن یه نفر بی حجاب به دوستام میگم :اینو نیگا کن.بی حجاب بدبخته...این از اوناست که بهشون میگن حجتیه ایَن.همونا که گناه می کنن و میخوان با گناهشون امام زمان بیاد(تفکرات حجتیه به قول شما)اون بی حجاب رو...من میشناسمش......حقشه...آخه این لیاقت مادر شدن نداره که...سگش رو!!انگار نه انگار سگ نجسه...بابا این آدم کافره!نه حجاب داره نه شرع حالیشه نه می فهمه که نباید مومن بالله و رسول الله هست.

    حجاب یعنی حجاب زهرا....همینی که رو سر منه...به این میگن حجاب...نه اون تیکه پارچه که لای موهاشه...میرم جلو و بهش میگم:حجابتو درست کن.تو با این کارت دل امام زمان رو سوزوندی!اونم با بهت کمی از موهاشو میکنه تو...

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    پشت پرده(جایی که منِ ادعا گر نمی تونستم ببینم):این خانوم از بچگی اش تو لاس وگاس بزرگ شده...خانواده اش طاغوتی بودن...این تو مدارس آمریکایی ها تحصیل کرده و بعد از 26 سال دلش برای وطنش تنگ شده...اومده ایران...باز هم کنار فامیلی زندگی میکنه که شرع حالیشون نیست....پس هیچ زمینه ی فکری راجع به دین نداره و اصلا نمیدونه حجاب چیه....امام زمانی هم نمیشناسه...چندین ساله که تنها همدمش همین سگشه و با دوست پسرش اومده فشم...

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    بعد از 5 سال باز من اون خانومه رو می بینم و اون خانومه منو...

    من موهام بیرون لباس تنگ پوشیدم صورتم تابلو نقاشی شده موهامو رنگ کردم و.......

    خانومه اما چادری ساده به سر کرده...روسری اش مشکی اش رو به احترام ایام فاطمیه لبنانی بسته...با متانت  راه میره و دریغ حتی از یه مداد چشم که رو چشمان زیباش کشیده باشه...

    ـــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    سوال پیش میاد:تویی که ادعا کردی حجاب زهرا رو سرته چرا مانتویی شدی و از این حرفا؟؟

    جواب میدم:من سرزنش کردم.من در واقع مومنی رو سرزنش کردم...حدیث داریم:

    محمد بن یحیى، از احمد بن محمد بن عیسى، از ابن محبوب، از عبداللَّه بن سنان، از امام جعفر صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمود: «هر که مؤمنى را به گناهى سرزنش‏ کند، نمیرد، تا آن گناه‏ را مرتکب گردد».(1)

    [1] کلینى، محمد بن یعقوب، تحفة الأولیاء (ترجمه أصول کافى)، 4جلد، دار الحدیث - قم، چاپ: اول، 1388 ش.

    تحفة الأولیاء (ترجمه أصول کافى) ؛ ج‏4 ؛ ص71

    ــــــــــــــــــــــــــــــــــ

    پس منِ چادری چندین گناه انجام دادم اون روز:تهمت زدم/غیبت کردم/قضاوت نا به جا کردم/مومنی رو سرزنش کردم و از همه مهم تر حجاب حضرت زهرا رو زیر پام با این کارام لگد مال کردم....و حتی از اونم مهم تر دل امام زمانمو با این تفکر و عقیده ی غلطم شکستم...

    اما اون:نه گناهایی رو که من انجام دادم انجام داده و نه ادعایی داره راجع به حجاب تا مثلا گناهشو پشت حجاب پنهان کنه...اون بر اثر جاهلیت و اتمام حجت نشدن حجاب بر او اینطوری بود...

    حالا خودم دارم همین کار رو میکنم...خودم چون سرزنشش کردم الان خیلی بد تر از اونم...

    امام زمان می فرمایند: پناه می‌برم به خدا از کوردلی پس از بصیرت و از گمراهی پس از هدایت و از عواقب اعمال هلاکت‌‌ساز و فتنه‌های گمراه‌کننده.

    ما با این کارامون خودمونو گمراه می کنیم...

    اما اون دختر به اصطلاح ما قِرتی،چون بر اثر جهالت اون طوری بود و بعد از مدتی خودش اتمام حجت واسه اش شد،دیگه نمی تونیم بگیم اون با کارش دل امام زمانو خیلی بیشتر از من سوزونده:

    در حدیث داریم:

    مُحَمَّدُ بْنُ یَحْیَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنْ جَمِیلِ بْنِ صَالِحٍ عَنْ أَبِی عُبَیْدَةَ عَنْ أَبِی جَعْفَرٍ ع قَالَ: إِنَّ نَاساً أَتَوْا رَسُولَ اللَّهِ ص بَعْدَ مَا أَسْلَمُوا فَقَالُوا یَا رَسُولَ اللَّهِ أَ یُؤْخَذُ الرَّجُلُ مِنَّا بِمَا کَانَ عَمِلَ فِی الْجَاهِلِیَّةِ بَعْدَ إِسْلَامِهِ فَقَالَ لَهُمْ رَسُولُ اللَّهِ ص مَنْ حَسُنَ إِسْلَامُهُ وَ صَحَّ یَقِینُ إِیمَانِهِ لَمْ یُؤَاخِذْهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى‏ بِمَا عَمِلَ‏ فِی‏ الْجَاهِلِیَّةِ وَ مَنْ سَخُفَ إِسْلَامُهُ وَ لَمْ یَصِحَّ یَقِینُ إِیمَانِهِ أَخَذَهُ اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى بِالْأَوَّلِ وَ الْآخِرِ.

    2- عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ أَبِیهِ عَنِ الْقَاسِمِ بْنِ مُحَمَّدٍ الْجَوْهَرِیِّ عَنِ الْمِنْقَرِیِّ عَنْ فُضَیْلِ بْنِ عِیَاضٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع- عَنِ الرَّجُلِ یُحْسِنُ فِی الْإِسْلَامِ أَ یُؤَاخَذُ بِمَا عَمِلَ فِی الْجَاهِلِیَّةِ فَقَالَ قَالَ النَّبِیُّ ص مَنْ أَحْسَنَ فِی الْإِسْلَامِ لَمْ یُؤَاخَذْ بِمَا عَمِلَ فِی الْجَاهِلِیَّةِ وَ مَنْ أَسَاءَ فِی الْإِسْلَامِ أُخِذَ بِالْأَوَّلِ وَ الْآخِرِ.

    بَابُ أَنَّ الْکُفْرَ مَعَ التَّوْبَةِ لَا یُبْطِلُ الْعَمَلَ‏[1][2]

    ترجمه: ـ حـضـرت بـاقـر عـلیـه السـلام فـرمـود: مـردمـى نـزد رسـول خـدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) آمـدند و این پس از آن بود که مسلمان شده بودند، پس ‍ عرضکردند: اى رسول خدا آیا کسى از ماها بکارهائى که در زمان جاهلیت کرده است پس از اینکه مسلمان شده مؤ اخذه شود؟ رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بآنها فرمود: هر که اسلامش نیکو شود و یقین ایمانش درست باشد خداى تبارک و تعالى بآنچه در جاهلیت انجام داده او را مؤ اخذه نکند، و هر که اسلامش نـیـکـو نـشـده ، و یـقـیـن ایـمـانـش درسـت نـبـاشـد خـداى تـعـالى باول (یعنى پیش از اسلامش ) و بآخر (یعنى پس از اسلامش ) او را مؤ اخذه کند.

    ــــــــــــــــــــــــــــــــ

    ببینید:اون حتی دیگه در قیامت هم مواخذه نمیشه....اما منِ دل سیاهِ بدبخت،میشم و خیلی هم میشم....

    بیاید عجولانه تفکر نکنیم...پشت پرده چیزایی هست که من و شما ازشون بی خبریم...قرار هم نیست بفهمیم...

    من اون موقع ها که چادر سرم نمی کردم با اینکه حجابم کامل بود،خیلی از دوستان نگاه های بدی میکردن...اما من واقعا مثلا اون روزی که بدون چادر رفتم مدرسه،اتفاق بدی برای چادرم افتاده بود...و اونا اسم این چادر سر نکردن منو گذاشته بودن کشف حجاب....

    شما بگید آیا اونا از پشت پرده خبر داشتن؟؟

    مگه امیرالمومنین علیه السلام و الصلاة نمی فرمایند:همیشه حسن ظن داشته باشید نه سوء ظن؟؟

    فکر بد، وسوسه ی نفسه...ما باید مهارش کنیم...به این کار میگن:جهاد اکبر...مرد میدون نیستیم،باتفکرات بیمار گونه مون قلب امام زمانو به درد نیاریم...

    والسلام...

     

     



    [1] ( 2) لیس هذا العنوان فی بعض النسخ و فی بعضها[ باب توبة المرتد].

    [2] کلینى، محمد بن یعقوب بن اسحاق، الکافی (ط - الإسلامیة)، 8جلد، دار الکتب الإسلامیة - تهران، چاپ: چهارم، 1407 ق.

    الکافی (ط - الإسلامیة) ؛ ج‏2 ؛ ص461






    جوان انقلابی:
    امیدوارم سطح دید و بصیرتتون نصبت به مسائل بیشتر بشه! فقط همینو میتونم بهتون بگم...

    انشاالله خودتون به بعضی از حرف ها میرسید...
    باید سطح دیدم به کجا برسه؟؟دیدمون هم باید امام زمانی باشه...
    راستی اون عکسه رو نفرستادید...
    خودتون درستش کردید؟
    جوان انقلابی:
    رجوع شود به پست "آنچه گذشت" توی قسمت نظرات لینک عکس قرار داده شده است.
    امیدوارم از بحث ناراحت نشده باشید...
    :|
    چیکیده حرف عقید این هست:اقا ادم ایرانی هم که باشه پوشش و حجاب رو که نمی شه با دو کلمه نقض کرد.یک بچه 3ساله هم تشخیص میده که این فهم نشات گرفته از حیاست...
    عقید نگفت که اون کافره،گفت 2و2تا 4عقلی کنیم که ایا روشن فکری و مدرن شدن در راستای بی حیاییست؟؟ عقید نیومد بگه:هووووو کافره بی همه چیز...مگه توهین به شخص کرد که قلب امام زمان بگیره؟؟ تذکر داد...
    پ.ن:
    ویل دورانت کتاب تاریخ تمدن شرق: "...به نظر من حجاب و پوشش چادر از ایران به اسلام امده است..."
    پ.ن2:به دلیل اینکه دورانت اسلام شناسی نکرده این حرف رو زده؛پس مغالطه نکنید که ایییییی بیا از اول تو اسلام حجاب نبوده.
    پ.ن3:دارم فک میکنم که این پست به کجای حجتیه اشاره داشت.
    جوان انقلابی:
    ممنون از نظرتان.اجرتان با مادر سادات...

    جواب پ.ن3: اشاره ای نداشت،ولی عده ای این تفکر رو دارند.
    خطاب به عقیل:
    من منظور خاصی به کسی نداشتم...
    به به.حرفایی که میزنید آدم رو به فکر فرو میبره.
    شاد باشید و موفق
    یا علی...
    باسلام.
    متاسفانه این روزا مد شده که به هر کی میگی چرا حجابت اینجوریه میگه من دلم پاکه !

    و تو رو به انواع و اقسام امراض متهم می کنن.

    درسته هیچ احدی از دل دیگری خبر نداره اما سوال من از این جور آدما اینه؛ چطوره که برای استفاده از ابتدایی ترین وسایل به کاتالوگش رجوع میکنیم اما برای اساسی ترین مسائل زندگیمون به قرآن رجوع نمیکنیم؟

    حجاب تعریفی مشخص و روشن داره .. متاسفانه ما به سلیقهء خودمون اونو تغییر میدیم.

    جوان انقلابی:

    آفرین،مثال جالبی زدید...

    می دونستید توی تمام تخت جمشید و پاسارگاد تنها جایی که تصویر یک زن هست همین عکسی است که گذاشتین
    خیلی جالبه اون هم با این پوشش

    جوان انقلابی:
    نه نمیدونستم!

    ممنون از یادآوری.

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">