تهران - کربلا

.
تهران - کربلا

بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم...

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود!

يكشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۲، ۰۱:۴۲ ب.ظ

عقید مینویسد:

 

آبرو داری کن منو ببر حرم...

 

همش چند روزه از خودم دارم میپرسم که من چه خطایی ازم سر زده که یکسال از کربلا رفتنم گذشته و هنوز ارباب لیاقت دوباره خدمت رسیدنش رو به ما نداده!

پارسال بود همچین موقع هایی بود که از نجف به سمت کربلا در حرکت بودیم :(

چی میشه یه بار دیگه باز بیام پابوست/که میخوام غرق بشم توی اقیانوست...

از اتوبوس که اومدم پائین باورم نمیشد اومدم کربلا، باورم نمیشد روی خاکی پا گذاشتم که حضرت زینب روزی پا گذاشته بوده و...

بمیرم برای حضرت رقیه...

یادمه سرم رو میترسیدم بگیرم بالا! شاید باورتون نشه ولی بعد از گذشت یک ربع اولین نگاه عمرم به گنبد طلایی علمدار کربلا افتاد...

شاید حسم رو درک نکنید ولی باورتون نمیشه قادر به حرکت نبودم! و از پشت با ضربه ی پسرخاله ی گرام شروع کردم به حرکت به سمت هتل.

تو هتل قرار نداشتم! میخواستم نماز ظهر و عصر رو برم حرم بخونم.

خلاصه با همون پسرخاله گرام همه رو پیچ زدیم و رفتیم سمت حرم، اول رفتیم حرم حضرت عباس، بعد از خوندن ادعیه و... پا برهنه(با جوراب!) :) رفتیم به سمت بین الحرمین، اونجا بود که به خودم گفتم الان باورت میشه محمد که تو بین الحرمین وایسادی؟ بعد گفتم نه! از پسر خالم پرسیدم تو باورت میشه؟ گفت آره!! ینی اعتماد به نفسش خیلی منو قانع کرد :)

هنوز خاطره ی اولین نگاهی که به گنبد امام حسین انداختم رو یادم نمیره! هوا خاکی، صدای قرآن، آفتابی که قشنگ در زاویه ی 45 درجه ای با گنبد جا گرفته بود و نورش گنبد طلایی رو بیشتر تو دل جا میداد!

البته توی اون هوای غبارآلود خورشید نوری نداشت، این گنبد بود که از خودش نور میداد و به واسته ی اون خورشید هم رنگ و بویی گرفته بود!

بد دلم تنگ کربلا شده خدا...بد...

عشق رسوایی محض است که حاشا نشود

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود

شرط اول قدم آن است که مجنون باشی

هر کسی در به در خانه ی لیلا نشود

دیر اگر راه بیافتیم به یوسف نرسیم

سر بازار که او منتظر ما نشود

لذت عشق به این حس بلاتکلیفی ست

لطف تو شاملم آیا بشود یا نشود

من فقط روبروی گنبد تو خم شده ام

کمرم غیر در خانه ی تو تا نشود

هر قدر باشد اگر دورِ ضریح تو شلوغ

من ندیدم که بیاید کسی و جا نشود

مرده را زنده کند خواب نسیم حرمت

کار اعجاز شما با دم عیسی نشود

امن تر از حرمت نیست همان بهتر که

کودک گمشده در صحن تو پیدا نشود

بهتر از این؟ که کسی لحظه ی پابوسی تو

نفس آخر خود را بکشد پا نشود

دردهایم به تو نزدیک ترم کرده طبیب

حرفم این است که یک وقت مداوا نشود

من دخیل دل خود را به طوری بستم

که به این راحتی آقا گره اش وا نشود

امتحان کرده ام این را حرمت دیدم که

هیچ چیزی قسم حضرت زهرا نشود

آخرش بی برو برگرد مرا خواهی کشت

عاشقی با اگر و شاید و اما نشود

____________________________________

آخ که چقدر من این شعر رو دوست دارم! اصن باید دهن شاعرش رو عسل گرفت

ینی با این شعرا باید زندگی کرد!

روزی همه بشود بی گمان!

حال این روزای من شده این{+++}

این نماهنگ هم خواستید دانلود کنید، اگه نخواستید حتما دانلودش کنید! {+++}

***************************************************************

کلام معصوم: سوگند به آن کس که جانم در دست اوست این علی و تنها شیعیان او هستند که در روز قیامت رستگار خواهند بود.{حضرت رسول(ص)} الشهاب فی الحکم و الآداب ص 57

پیام شهید:حرمت خون شهدای اسلام را نگهدارید، جدایی ها را از بین بردارید، دلهایتان را به همدیگر پیوند دهید، وسوسه های دنیا شما را مشغول نکند که زیان کار خواهید بود.{شهید محمد مهاجرانی}

 

 

کاملا بی ربط: قلبی که هرجا گیر کنه قلب نیست، قلابه!

  • جوان انقلابی

خاطرات

امام حسین

کربلا

نظرات  (۲۳)

حرفها دارم اما ... بزنم یا نزنم؟

با توام، با تو خدا را! بزنم یا نزنم؟

همه حرف دلم با تو همین است که دوست...

چه کنم؟ حرف دلم را بزنم یا نزنم؟

عهد کردم دگر از قول و غزل دم نزنم

زیر قول دلم آیا بزنم یا نزنم؟

گفته بودم که به دریا نزنم دل اما

کو دلی تا که به دریا بزنم یا نزنم؟

از ازل تا به ابد پرسش آدم این است:

دست بر میوه‌ی حوا بزنم یا نزنم ؟

به گناهی که تماشای گل روی تو بود

خار در چشم تمنا بزنم یا نزنم؟

دست بر دست همه عمر در این تردیدم:

بزنم یا نزنم؟ ها؟ بزنم یا نزنم؟
جوان انقلابی:
سلام

شعر زیبایی بود

یا ریحان
  • خانم چادری

  • انشالله به زودی نصیبتان
    ما را که نبردند...
    گاهی انگارم میشود که نمیخواهندم...

    جوان انقلابی:
    نمیشود که نشود...

    لذت عشق به این حس بلاتکلیفی ست / لطف تو شاملم آیا بشود یا نشود
  • رها پاک سرشت
  • گوش کن
    چه خوش ترنمی دارد در تپیدن،
    نمی‌تپد؛
    حسین حسین می‌کند....

    ان شا الله بطلبه منم برم......=(

    تا حالا نرفتم...

    یعنی میشه؟؟؟؟=(

    جوان انقلابی:
    عاشقی با اگر و شاید و اما نشود...

    میشود که بشود.

    یاریحان
  • محمد یاراحمدی
  • صاحب صبرم ولی کرب و بلا صبرم ربود.........

    داش ممد میگن خوش ب حال اونایی که نرفتن چون اونا دیوونه یه بار رفتنن
    اما اونایی که رفتن میگن کاش فقط و فقط یه بار دیگه  ...............
    به ننم گفتم برات دعا کنه .
    کربلا رفتی یاد ما هم باش
    جوان انقلابی:
    سلام

    بیچاره اونکه حرم رو ندیده/بیچاره تر اون که دید کربلات رو...

    یاریحان
    مکالمۀ من و بچه ام، سال ها پس از ظهور آقا: بچه: مامان! چند تا کلمه توی دفتر خاطراتت هست که من معنیشونو نمی فهمم، می شه بهم بگی؟ من: آره عزیزم بگو تا بهت بگم… بچه: مامان! کینه و نفرت یعنی چی؟! فقیر به کی می گن؟! جنگ دیگه چیه؟! قتل عام یعنی چی؟! دزدی یه جور شغله؟! به آدم عاشق می گفتن احمق؟! … من: دیگه کافیه! یادم نیار …
    اللهم عجل لولیک الفرج...الهی آمین...
    برگرفته از سایت:masafportal.com
  • هانیه سادات
  • بیچاره حسرت به دل هاش . . .

    خوشا به حال خیالی که در حرم مانده

    و هر چه خاطره دارد از آن محل دارد

    به یاد چایی شیرین کربلایی ها

    لبم حلاوت "احلی من العسل" دارد

    سخته یه عمر پای روضه ی باشی ، خودت رو وقف ارباب بدونی، ولی وقتی ازت می پرسن کربلا مشرف شدی؟

    جوابی برای گفتن نداشته باشی!

    خوشحال باشید که ناکام از دنیا نمی روید.

    شما چند روز بیشتر در جوار ارباب نبودی و حالا که علی الظاهر یک ساله از حرم دوری ، انقدر بی تاب شدی ، پس وای به حال ضریح قدیمی.

    بقول اون رفیق شاعرمون ؛

    من دوری از حرم کشیده ام و درک می کنم

    این روزها ضریح قدیمی چه می کشد...

    جوان انقلابی:
    اگه دورم از تو، تو به من نزدیکی/دلمو میبینی حتی تو تاریکی...

    :(
  • کوثر ✜عاشق شهید همّت✜
  • دلـم کـمـی مـرد میـخـواهـد از آن مـردهـایـی کـه در خـیـابـان سـرشـان را پـایـیـن می انـداخـتـنـد از آن مـردهـایی کـه بـا شـنـیـدن صـدای اذان .... در مسـجـد حـاضـر می شـدنـد , سـر سـجـاده ... از آن مـردهـایی کـه غـیـور بـودنـد , مـرد بـودنـد آخــر هـم شـهـیـد شــدنـد!


    اللهم عجل لولیک الفرج
    اللهم احفظ قائدنا امام الخامنه ای
    اللهم ارزقنا شهادة فی سبیلک
    جوان انقلابی:
    نمیشود گفت که دیگر از آن مردها نیستند...!

    باب الشهادت همیشه باز است.

    یاریحان
  • هما یوسفی
  • سلامک
    جای شما خالی در حرم ارباب این کتابچه های دعا که مخصوص حرم بود برداشتم- وقتی بازش کردم بنا به دستور استادمان چند تا از احادیث را خواندم و در یکی از احادیث میخکوب شدم اساسی-
    سه ساله عاشق حسین شدم هر سال هم تو شعبان طلبید آقا-منتظر کرم امسالشون میمونم-
    حدیث به این مضمون بود: اگر میتونید هفته ای یک بار(شاید هم نوشته بود ش جمعه تردید از بنده اس) برید زیارت حسین اگر نمیتونید ماهی یک بار اگر نشد سه ماه یک بار اگر نشد سالی یک بار رو حتما برید کربلا-
    یا علی

    جوان انقلابی:
    سلام

    انشاالله روزیتان شود چندین باره. این روایتی هم که بیان کردید توی کتاب کامل الزیارات دقیقا ذکر شده.

    عاشقی درد سری بود نمی دانستیم

    حاصلش خون جگری بود نمی دانستیم

    پر گرفتیم ولی باز به دام افتادیم

    شرط،بی بال و پری بود نمی دانستیم


    یاریحان



    سلام
    چقدر خوب نوشته بودید! انگار خود آدم هم اونجا باشه!!
    یادش بخیر داره میشه یک سال که منم از برگشتنم از حرم ارباب میگذره....
    خدا یعنی میشه برای سومین بار ارباب یه نظری بهم بکنه و سه باره کربلایی ام؟!
    صل الله علیک یا اباعبدالله...
    آقا دلم تنگ غروب کرب و بلاته...
    جوان انقلابی:
    سلام

    ارباب مهمان نوازند...

    یاریحان
  • علی کربلایی
  • سلام
    یادش بخیر وقتی رسیدی بین الحرمین گنبد امام حسین دیدی گفتی به به
    وقتی من می خواستم زیارت عاشورا بخونم تو خوابیدی به من گفتی تو این نیم ساعت خواب چه قدر حال داد انگار یک ساعت بود
    وقتی از کربلا می خواستیم بریم چه قدر دل کندن سخت بود
    اصلا نمی تونستی از ضریح دور بشی به من میگفتی بیا دوباره بریم بوس می منیم ضریح رو
    یادش بخیر
    چی میشه دوباره بطلبه...
    جوان انقلابی:
    سلام بر پسرخاله!

    آره هرچی گفتی یادمه، ولی مثل اینکه یادت رفته نذاشتی بخوابما! :)

    انشاالله سفر بعدی دوباره باهم بریم...

    یاریحان

    سلام و درود بر جوان انقلابی!

    با داستانِ موسی،ورژن جدید به روزم...

    بیاید بخونید والا از کف تون رفته =)

  • رها پاک سرشت
  • سلام آپم.

    خوشحال میشم سر بزنید.

  • احسان ایرانی
  • سلام
    خسته نباشید

    حرم روزیتان

    کربلا....

    یه دنیاست کربلا

    هروقت هرکی می ره زیارت بهش می گم: نمیشه بگم کجاش رو بیشتر دوست دارم که اونجا برام دعا کنی... هرجای کربلا یه حس و حال خاص خودش رو داره.

    کربلا...

    اللهم ارزقنا

    جوان انقلابی:
    سلام

    حرم روزیتان شود چند باره انشاالله

    یاریحان
    انگار همین دیروز بود

    خانه پیرزن ته کوچه

    پشت یک تیر برق چوبی بود

    پشت فریاد های گل کوچک

    واقعا روزهای خوبی بود

    پیرزن هر دوشنبه بعد از ظهر

    منتظر بود در زدن ها را

    دم در می نشست و با لبخند

    جفت می کرد آمدن ها را

    روضه خوان محله می آمد

    میرزا با دوچرخه آهسته

    مثل هر هفته باز خیلی دیر

    مثل هر هفته سینه اش خسته

    "ای شه تشنه لب سلام علیک"

    ای شه تشنه لب...چه آوازی

    زیر و بم های گوشه ء دشتی

    شعرهای وصال شیرازی

    می نشستیم گوشهء مجلس

    با همان شور و اشتیاقی که...

    چقدر خوب یاد من مانده

    در و دیوار آن اتاقی که -

    یک طرف جملهء"خوش آمده اید

    به عزای حسین"بر دیوار

    آن طرف عکس کعبه می گردد

    دور تا دور این اتاق انگار

    گوشه گوشه چه محشری برپاست

    توی این خانهء چهل متری

    گوش کن! دم گرفته با گریه

    به سر و سینه می زند کتری

    عطر پر رنگ چایی روضه

    زیر و رو کرده خانهء اورا

    چقدر ناگهان هوس کردم

    طعم آن چای قند پهلو را

    تا که یک روز در حوالی مهر

    روی آن برگ های رنگا رنگ

    با تمام وجود راهی کرد

    پسری را که برنگشت از جنگ

    هی دوشنبه دوشنبه رد شد و باز

    پستچی نامه از عزیز نداشت

    کاشکی آن دوشنبهء آخر

    روضهء میرزا گریز نداشت

    پیرزن قطره قطره باران شد

    کمی از خاک کربلا در مشت

    السلام و علیک گفت و سپس

    روضهء قتلگاه اورا کشت
    ×××
    تاهمیشه نمی برم از یاد

    روضهء آن سپید گیسو را

    سالیانی است آرزو دارم

    کربلای نرفتهء او را
    ***

    با مطلب طنز توصیه های ماه رمضانی به روزم...

  • رها پاک سرشت
  • درویش شعر میگویید شما؟!زندگی ام بهم ریخنه است....

    به جر این دو انگشتر و گوشه و ی مسجد شما جایی ندارم‘کسی را ندارم!

    -کسی نداری؟!...خیالت بی کس است که کس ندارد؟ نه.....

    کس بی کسان علی است...یا علی مددی! این ناکس است که کس ندارد...فهمت بیجیک گرفت؟؟

    بروزم!

  • خانم چادری
  • الهی
    نه من آنم که ز فیض نگهت چشم بپوشم،نه تو آنی که گدا را ننوازی به نگاهی.
    در اگر باز نگردد نروم باز به جایی
    پشت دیوار نشینم،چو گدا بر سر راهی
    کس به غیر از تو نخوانم ، چه بخواهی چه نخواهی
    باز کن در که جز این خانه مرا نیست پناهی

    ماه مبارک مضان مبارک.
    مداحی که گذاشته بودین رو دانلود کردم خیلی باحال بود.
    جوان انقلابی:
    مچکرم

    دعا فراموش نشه
    سلام دوست عزیز خیلی ممنون از حضور گرمتون . در پناه حق
  • کــربــ بلایی محـــــبــــــــ
  • سلام طاعات و عبادات قبول!
    بیچاره اونکه حرم ندیده
    بیچاره تر اونکه حرم دیده...!
    خیلی درد داره نه؟یکسال بشه دوباره دعوت نشده باشی؟
    اون روزها که یادت میاد خیلی درد داره نه؟
    دو ماه مونده تا یکسال بشه!!
    ارباب هدیه بهت بده عتبات!
    روز تولدت از مرز مهران رد بشی زائر آقا بشی!!
    حالا امسال دیگه دوس نداشته باشی روز تولدت بیاد !
    اولین نگاه انگار خوابی!!
    شب جمعه کربلا تو بین الحرمین....
    اللهم الرزقنا کــــربـــــ بلا ماه محرم شب جمعه!
    التماس دعا
    جوان انقلابی:
    سلام

    حرف دل من بود یه ماه پیش!

    :(
  • نازنین روانبخش
  • 16 شهریور میشه یک سال که از اولین دیدارم با امام حسین میگذره ...
    میفهمم اضطرار قلب تون رو موقع ورود ب کربلا ...
    میهمم بی حس شدن پاهاتونو ...
    من خاطرات کربلام رو نوشتم همون موقع این جاست :
    http://tathir14.blogfa.com/cat-35.aspx
    دوست داشتید بخونید شاید این بار با خوندن خاطرات من زائرشون بشید ...
    ما رو هم دعا بفرمایید 

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">