تهران - کربلا

.
تهران - کربلا

بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم...

جویباری از بهشت

پنجشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۲، ۱۲:۴۲ ب.ظ

عقید مینویسد:

 

 

...در فضیلت و اعمال ماه شریف رجب...

 

ماه رجب، سراسر نور و فضیلت و رحمت است. شب اول آن که جزء چهار شبِ برتر سال است و شب زنده داری در آن که بسیار مورد تاکید قرار گرفته، لیله الرغائب(اولین شب جمعه ماه) و میلاد امیرالمومنین(علیه السلام) تا شب نیمه رجب و ایام مبارک "بیض" که راهیان طریق سلوک به اعتکاف و مناجات با رب جلیل می نشینند و بیست هفتم رجب که رحمت الهی ظهور کرد و حضرت رسول(صل الله علیه وآله) به رسالت مبعوث شد.

رعایت کنندگان حرمت ماه رجب و عاملین به اعمال آن را "رجبیون" نامند. همانا که در قیامت فرشته ای ندا دهد: این الرجبیون؟ کجایند افرادی که ماه رجب را محترم شمرده و اعمالی از آن را انجام داده اند.

از حضرت رسول(صل الله علیه و آله) روایت شده: خداوند را در آسمان هفتم فرشته ای به نام داعی است، هرگاه ماه رجب فرا برسد در تمامی لیالی آن از آغاز تا بامداد این ملک چنین ندا میدهد: ذاکران، مطیعان، مستغفران، توبه جویان، مژده مژده، بشارت بشارت، من مانوس با کسی هستم که با من همنشین شود و مطیع کسی هستم که از من پیروی کند. بخشنده آنم که از من طلب بخشش کند، ماه من است و بنده بنده ی من و رحمت رحمت من است. هرکس من را در این ماه بخواند او را اجابت می کنم و...

از اعمال مهم و ارزشمند ماه رجب

خواندن اذکار و ادعیه ای است که از سوی معصومین روایت گردیده است. به پیروی از امام سجاد(علیه السلام) در همه این ماه در سجده ها خواندن دعای عَظُمَ الذنبُ مِن عبدِک فلیَحسُن العَفوُ من عندک تاکید شده است. و نیز هر صبح و شام پس از هر نماز خواندن دعای یا مَن ارجوه لِکُل خیر... توصیه گردیده است. فضیلت زیارت خانه خدا و زیارت قبور اهل بیت(علیهم السلام) خصوصا زیارت امام رضا(علیه السلام) در ماه رجب بسیار زیاد است.

امام صادق(علیه السلام) فرمودند: عمره بر مردم واجب است مثل حج و افضل عمره, عمره رجب است. همچنین خواندن زیارت امام حسین(علیه السلام) در آغاز و میان ماه توصیه شده است. در چند روایت نیز بیان شده که زیارت امام رضا(علیه السلام) در ماه رجب میباشد، همچنین هزار بار ذکر شریف لا اله الا الله و قرائت سوره مبارکه توحید در این ماه سفارش شده است و آثار فراوانی برای آنها ذکر شده است.

امام کاظم(علیه السلام) فرموده اند: هرکسی یک روز از ماه رجب را روزه بدارد آتش جهنم از او فاصله می گیرد و هرکس سه روز آن را روزه بگیرد بهشت بر او واجب میشود. در روایتی دیگر از حضرت رسول(صل الله علیه و آله) آمده که هرکس تمامی روزهای رجب را روزه بدارد سروش آسمانی چنین مژده اش میدهد: بنده خدا گذشته هایت همه بخشوده شد اینک کار خویش را از نوع شروع کن... در ادامه ی روایت آمده است که از آن حضرت پرسیدند اگر کسی به هر عذر پذیرفته ای نتواند آن را روزه بدارد از چه راهی میتواند به چنین پاداشی دست یابد؟ حضرت فرمودند: اگر به جای هر روزه نانی صدقه بدهد به همین پاداش بلکه بیش از آن خواهد رسید.

 

...«باشد تا از عاملین به اعمال ماه رجب باشیم»...

 

*******************************************

کلام معصوم: برترین زهد، پنهان داشتن زهد است{امیر المومنین(ع)}

پیام شهید: ما باید به ندای شهدا پاسخ دهیم، آنهایی که واقعا در هدف خود و در راه خود خالصانه بودند، شهیدانی که هر کدامشان برای ملت ما مانند ابوذرها و میثم ها بودند.{شهید علی شیر غلامی}

______________________________________________

پ.ن1: گالری اشعار بروز رسانی شد.

پ.ن2: گالری اشعار به صورت مناسبتی بروز رسانی خواهد شد.

 

 

 

کاملا بی ربط: حریم دلت را حرمت نگهدار که در این روزگار همه در قلبها رفت و آمد میکنند.

  • جوان انقلابی

نظرات  (۱۱)

انشالله که قدر و منزلت این ماه پر برکت را درک کنیم.
دعا کنیم برای تعجیل در ظهور آقایمان و سربلندی ایران اسلامی درتمامی عرصه ها.
این الرجبیون؟؟
نه واقعا کوجان الان شوما به من نیشان بده :))
جوان انقلابی:
اونجا...
بسیار عالی
التماس دعا برادر
جوان انقلابی:
محتاجیم آقا سید...
التماس دعا
جوان انقلابی:
محتاجیم

سلام

اول که التماس دعا

دوم که ممنون از پست پر محتوا

سوم که آی این ماه توبه می پذیرن...!!!

چهارم که بی ربط نوشته ت کاملا با ربطه. مخصوصا به اسم وبلاگ ما و باور نویسنده ش !

جوان انقلابی:
محتاجیم به دعا...
سلام
ماه رجب بر شما به مبارک

جوان انقلابی:
سلام،همچنین
خدا کنه امسال بهتر  قدر این ماه و بدونیم
جوان انقلابی:
خدا کند...

پس چه ماه بزرگی هست این ماه رجب...من نمی دونستم اینقدر بزرگه!

پست بسیار کاربردی و قابل تحسینی بود...

ممنون.

 

  • گرافیست کوچولو
  • سلام...
    پر محتوا بود..:)
    التماس دعا..
    جوان انقلابی:
    سلام.
    محتاجیم...

    سلام علیکم

    به بهونه ی زیارت مخصوصه ی امام رضا(ع)

    الگوی معرفت! سند مهربانیم
    خسته شدم دگر به کجا می کشانیم
    شاید نباید از تو طلبکار می شدم
    شاید که چوب می خورم از بد زبانیم
    شاید نباید از درِ تو حاجتی گرفت
    یک خانه ی دگر بده، آقا! نشانیم
    شاید که مستحق عنایت نمی شوم
    شاید که در عقوبتِ بد امتحانیم
    شاید که از صدای گدا شاد می شوی
    با این دلیل در پی خود می دوانیم
    فنِّ گداییِ ز تو در بین سینه نیست
    می ترسم از نهایت این ناتوانیم
    من در به در میان حرم راه می روم
    من را ببخش با همه ی بد گمانیم

    جوان انقلابی:
    سلام علیکم! منور زدید به اینجا...

    خدا قوت.

    سلام علیکم انشاءالله مورد رضایت امام زمان(علیه السلام) باشید

    التماس دعاشدید

    جوان انقلابی:
    سلام،رفیق گلم.
    انشاالله
    محتاجیم...

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">