تهران - کربلا

.
تهران - کربلا

بده در راه خدا من به خدا محتاجم
من به بخشندگی آلِ عبا محتاجم

از قنوتِ سحرِ مادرتان جاماندم
پسرِ حضرت زهرا به دعا محتاجم

مهربان ، کاش زُهیری بَغلم می کردی
من به آغوشِ پُر از مهرِ شما محتاجم

شوقِ پرواز بده روحِ زمین گیرِ مرا
به جنونِ سرِ اِیوان طلا محتاجم

دودِ این شهر مرا از نفس انداخته است
به هوای حرم کربُبلا محتاجم

چقدَر گریه کنم تا نبری از یادم
در سراشیبیِ قبرم به شما محتاجم...

وداع...

پنجشنبه, ۱۴ دی ۱۳۹۱، ۱۲:۳۵ ب.ظ
مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مجتبی تهرانی در مدرسه عالی شهید مطهری  برگزار شد. آیت آلله مجتبی تهرانی از ماه گذشته به دلیل بیماری  دچار مشکلات جسمی خاصی شده بودند و مجلس ماه محرم ایشان تعطیل شده بود. ایشان از معلمان اخلاق و مراجع عظام تقلید بودند که در آستانه اربعین حسینی به ملکوت اعلی پیوستند.
 
صبح امروز امام خامنه ای با حضور در مدرسه عالی شهید مطهری بر پیکر مطهر آیت الله آقا مجتبی تهرانی، اقامه نماز کردند و با ذکر فاتحه برای ایشان مغفرت مسئلت کردند. پس از اقامه نماز، پیکر مطهر بر دستان مردم تشییع تا در آرامگاه ابدی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در شهر ری، به خاک سپرده شود.

گزارش لحظه به لحظه مراسم اقامه نماز بر پیکر آیت الله مجتبی تهرانی:

جمع زیادی از مردم تهران به سمت مدرسه شهید مطهری در حال حرکت هستند. اکثر جمعیت را خانواده‌هایی تشکیل می‌دهند که به صورت گروهی با لباس‌های مشکی اربعین عزای سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله حسین(ع) راهی مراسم تشییع پیکر مطهر علامه تهرانی می‌شوند.

7:43 درب مدرسه عالی شهید مطهری برای ورود مردم به این مراسم تا لحظاتی دیگر باز می‌شود.

پلیس راهنمایی و رانندگی به منظور جلوگیری از ایجاد ترافیک سنگین تعدادی از خیابان‌های شمالی و غربی حوالی مدرسه عالی شهید مطهری را بسته و مردم برای ورود به این مراسم تشییع پیکر آیت‌الله مجتبی تهرانی پیاده راهی این مدرسه می‌شوند. اتومبیل‌های دیگر از مسیرهای جایگزین برای رفت و آمد استفاده می‌کنند.

7:46 جمعی از شاگردان علامه تهرانی که در کلاس‌های درس اخلاق ایشان در خیابان ایران شرکت می‌کردند با دسته‌های گل و پلاکاردهای تسلیت وارد این مراسم شدند.

7:55 مردم تهران به صورت گروهی و خودجوش در حال عزاداری و سینه زنی هستند. در میان این جمعیت گروهی با خود پلاکاردهایی حاوی پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت این معلم اخلاق را در دست دارند.

8:12 جمعیت زیادی از مردم از ایستگاه‌های مترو دروازه شمیران و بهارستان به سمت مدرسه عالی شهید مطهری در حال حرکت هستند و تصاویر دیدار رهبر انقلاب با آیت‌الله مجتبی تهرانی در منزل ایشان را با خود به همراه دارند. "بزرگ‌مرد اخلاق" عنوان مشترک بسیاری از این پلاکاردها است.

8:18 مراسم عزای سید و سالار شهیدان و تشییع پیکر آیت‌الله مجتبی تهرانی با قرائت قرآن توسط قاری بین‌المللی کریم منصوری آغاز شد. وی در حال قرائت سوره مبارکه واقعه است.

8:30 به دلیل ازدحام حضور مردم، حرکت جمعیت مردمی به سمت مدرسه عالی شهید مطهری از لحظاتی پیش متوقف شده است.

8:40 میثم مطیعی از شاگردان علامه مجتبی تهرانی که سال‌ها در مجالس ایشان به ذکر مصیبت سید و سالار شهیدان می‌پرداخت در حال مداحی و قرائت فرازی از زیارت عاشورا و سلام بر حضرت حسین(ع) است. مطیعی به نقل از استاد خود آیت‌الله مجتبی تهرانی با ذکر خاطره‌ای می‌گوید: استاد که فردی شهرت گریز و گمنام بودند در مجلسی خصوصی که در ایام فاطمیه بود به روضه خوان گفتم فلانی دعا کن حضرت زهرا(س) از من قبول کنند. ایشان در ادامه از زبان فردی خطاب به آن مداح می‌گوید که فلانی روزی مجتهدی به من گفت "حضرت زهرا(س) به من گفتند که بگو مجتبی از تو قبول کردیم".

در این مراسم جمعی از مسئولان لشکری و کشوری همچون حجت الاسلام علی اکبر ناطق نوری، حجت الاسلام علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، حجت‌الاسلام محمد کاظم صدیقی، حجت الاسلام ابوالحسن نواب، حسین شیخ‌الاسلام، حجت الاسلام سید احمد خاتمی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله امامی کاشانی، غلامعلی حداد عادل، سردار میرمحمد باقرزاده، آیت‌الله مهدوی کنی، محمود احمدی‌نژاد، غلامحسین الهام، محمدحسین ابوترابی‌فرد، ثمره هاشمی، مرتضی تمدن، حجت الاسلام میرتاج‌الدینی، مهدی کلهر، علی لاریجانی، حجت الاسلام علی رازینی، سردار محمدرضا نقدی، سردار محمدباقر ذوالقدر، محمد حسن غفوری فرد و... حضور دارند.

8:45 پیکر آیت‌الله مجتبی تهرانی به میان جمعیت مردم آمد. مقامات لشگری و کشوری در حال قرائت فاتحه بر پیکر مطهر ایشان هستند.

8:54 محمد ابوالقاسمی نفر اول مسابقات قرآن مالزی در حال قرائت قرآن است.

8:58 رهبر معظم انقلاب برای اقامه نماز بر پیکر آیت‌الله مجتبی تهرانی وارد مدرسه عالی شهید مطهری شدند. ایشان هم‌اکنون در حال اقامه نماز هستند. جمع زیادی از عزاداران حسینی که در مراسم تشییع علامه تهرانی حضور پیدا کرده‌اند نیز در حال قرائت نماز تدفین اموات هستند.

9:03 رهبر انقلاب بعد از قرائت نماز برای قرائت فاتحه در کنار پیکر آیت‌الله مجتبی تهرانی حضور یافتند. ایشان با پیکر این عالم روحانی وداع کردند.


9:05 پیکر آیت‌الله تهرانی با تشییع بر دوش مردم از مدرسه عالی شهید مطهری خارج شد. این پیکر تا خیابان شوش و از آنجا به مقصد حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برای به خاک سپاری تشییع می‌شود.

روحش شاد و یادش گرامی و راهش پر رهرو...


نظرات  (۸)

سلام ماشالا چه سرعت عملی دارید آفرین خسته نباشید
  • مصباح یاران
  • سلام
    دست مریزاد...
    آدم های خوب چه با صفا می میرند!
    سلام علیکم....انا لله وانا الیه راجعون... به شهرت بعد از فوت توجه کردید؟؟؟ قبل از این رسانه کجابود؟؟؟ حاج آقا البته خودشون شهرت گریز بودن....
  • بـــهــ ــار
  • سلام
    بی شک در بهشت جای دارند.

    اگر با تبادل لینک موافقید بهم اطلاع بدین...
    سلام خوشحال شدم از اینکه به ما سر زدید.
    وب خوبی دارید ان شاالله موفق باشید
    اگر دوست داشتید باز هم به ما هم سری بزنید.اگر دوست داشتید ما را هم لینک کنید و اطلاع دهید تا شما را لینک کنم.
    شما چیو با چی مقایسه کردی؟!!!!
    درسته که پاک ترین عشق به اهل بیت و معصومین تعلق دارد ولی این هم نباید فراموش
    کرد که این همه عشق فقط و فقط مختص آنهاست و بس...
    درسته که این عشق به قول خودتون آنقدر زیاد است که با قلم نمیتوان نوشت ولی قبل از اون باید این عشقو فهمیده باشی و اونوقت احساس عجز کنی در نوشتنش.حالا سوال
    من اینه: تو واقعا اون عشقو دیدی و فهمیدی؟!! نه نفهمیدی که اگه فهمیده بودی باید
    از بار سنگین غم عاشورا تا به حال جان داده بودی!!
    عشقی که در دل عباس بود و هست را با عشقی که من توصیف کردم مقایسه میکنی؟!!!
    عجب قیاس نا به جایی!!
    سـلام

    بعضی آدم‌ها آن‌قدر باصفا زندگی کرده‌اند که حالا این‌قدر باصفا می‌میرند
    خدا ما را شبیه‌شان کند...


    +زمان حیات‌شان قدر نشناختم. حالا روزگار ِ حسرت خوردن‌م ست.

    ----------------------
    عقید میگه:
    سلام علیکم،بله درسته.
    انشاالله خدا مارو هم با اولیائش محشورکند.
    سلام
    ببخشید من اون موقع یکم عصبی بودم... نا چار سر شما خالی کردم
    شرمنده....پس لطفا نظر قبلیه منو پاک کنید که مایه ی شرمساریه.
    یا علی

    ارسال دیدگاه

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">